Dwóch na dziesięciu Polaków zapłaci więcej za organiczne produkty żywnościowe

www.portalspozywczy.pl 3 marca 2017 15:26

- Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czego efektem są bardziej przemyślane wybory żywieniowe. Co ciekawe, również doceniają walory certyfikowanej żywności organicznej i rozumieją, dlaczego taka żywność z reguły ma wyższą cenę - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel.

Dane konsumenckie firmy Mintel wskazują, że dwóch na dziesięciu Polaków deklaruje gotowość do zapłacenia wyższej ceny za organiczne produkty żywnościowe. Informacja o tym, że dany produkt jest organiczny często utożsamiania jest z prozdrowotnością, a także dodatkowymi benefitami w kontekście bezpieczeństwa żywności. - Na przykład 44 proc. polskich respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że organiczne owoce i warzywa są bezpieczniejsze z uwagi na brak pestycydów. Organiczne warianty są szczególnie pożądane w kategorii żywności dla niemowląt i małych dzieci. Prawie sześciu na dziesięciu rodziców w Polsce mówi o tym, że warto zapłacić więcej za organiczne odpowiedniki w tej kategorii - mówi ekspertka firmy Mintel.

Jej zdaniem edukacja konsumentów i działania promocyjne pozytywnie wpływają na zainteresowanie produktami organicznymi w Polsce. - Dodatkowym bodźcem jest coraz większa dostępność takich produktów, również pod marką własną, czego przykładem jest linia Tesco Organic czy Rossmann EnerBio. Ciekawym kierunkiem jest także rozszerzanie portfolio znanych marek masowych o alternatywy organiczne, np. Kawa Inka Bio, Groszek Bio Bonduelle oraz Mleko Ekologiczne Piątnica - dodaje Honorata Jarocka.

Portalspzoywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane