Dyrektor BZ WBK: Polska żywność potrzebuje mocnej marki

www.portalspozywczy.pl 23 marca 2017 14:37

- Musimy szukać nowych sposobów pozyskiwania rynku. Jednym z nich będzie budowa i promowanie produktów, które jednoznacznie kojarzą się z Polską – mówił Paweł Stamburski, dyrektor departamentu sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK podczas Food Show 2017 w Katowicach.

Polska żywność z pewnością potrzebuje mocnej marki. Eksporterzy muszą szukać dla swoich produktów innych przewag niż cena, a nawet jakość.

- W ostatnich kilku latach polscy eksporterzy konkurowali głównie jakością, ale też ceną. W skutek stopniowej presji płac niestety powoli tracimy przewagę konkurencyjną w postaci niższych kosztów pracy. Jest mniej możliwości konkurowania tylko ceną, dlatego musimy szukać nowych sposobów pozyskiwania rynku – powiedział po debacie Paweł Stamburski, dyrektor departamentu sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK.

Zdaniem Pawła Stamburskiego jest wiele sposobów na pozyskiwanie rynku. Jako jeden z nich wskazał, budowanie i promowanie produktów utożsamiających się z naszym krajem.

- Myślę, że takich pomysłów jest kilka. Jednym z nich będzie budowa i promowanie produktów, które jednoznacznie kojarzą się z Polską. Musimy być przede wszystkim konsekwentni w swoim działaniu. Patrząc na inne kraje i produkty z nimi kojarzące jak np. Włochy i pizza oraz makarony. Wszyscy wiemy, że Włochy kojarzą nam się z pizzą i makaronami. Natomiast patrzmy historycznie, zajęło to wiele lat, aby jednoznaczne skojarzenie Włoch z pizzą czy makaronem utrwaliło się w świadomości ludzi. Naszym kluczem do sukcesu będzie właściwe zdefiniowanie produktów, a potem konsekwencja i upór w działaniu – podsumował dyrektor departamentu sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK.

Portalspzoywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane