Dyrektor BZ WBK: Polska żywność potrzebuje mocnej marki

www.portalspozywczy.pl 23 marca 2017 14:37

- Musimy szukać nowych sposobów pozyskiwania rynku. Jednym z nich będzie budowa i promowanie produktów, które jednoznacznie kojarzą się z Polską – mówił Paweł Stamburski, dyrektor departamentu sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK podczas Food Show 2017 w Katowicach.

Polska żywność z pewnością potrzebuje mocnej marki. Eksporterzy muszą szukać dla swoich produktów innych przewag niż cena, a nawet jakość.

- W ostatnich kilku latach polscy eksporterzy konkurowali głównie jakością, ale też ceną. W skutek stopniowej presji płac niestety powoli tracimy przewagę konkurencyjną w postaci niższych kosztów pracy. Jest mniej możliwości konkurowania tylko ceną, dlatego musimy szukać nowych sposobów pozyskiwania rynku – powiedział po debacie Paweł Stamburski, dyrektor departamentu sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK.

Zdaniem Pawła Stamburskiego jest wiele sposobów na pozyskiwanie rynku. Jako jeden z nich wskazał, budowanie i promowanie produktów utożsamiających się z naszym krajem.

- Myślę, że takich pomysłów jest kilka. Jednym z nich będzie budowa i promowanie produktów, które jednoznacznie kojarzą się z Polską. Musimy być przede wszystkim konsekwentni w swoim działaniu. Patrząc na inne kraje i produkty z nimi kojarzące jak np. Włochy i pizza oraz makarony. Wszyscy wiemy, że Włochy kojarzą nam się z pizzą i makaronami. Natomiast patrzmy historycznie, zajęło to wiele lat, aby jednoznaczne skojarzenie Włoch z pizzą czy makaronem utrwaliło się w świadomości ludzi. Naszym kluczem do sukcesu będzie właściwe zdefiniowanie produktów, a potem konsekwencja i upór w działaniu – podsumował dyrektor departamentu sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK.

Portalspzoywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.