Dyrektor Carrefoura: Staramy się wykreować na nowo wizerunek marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 7 września 2017 14:16

Dyrektor Carrefoura: Staramy się wykreować na nowo wizerunek marki własnej fot. materiały prasowe Carrefour

Marka w Polsce własna została bardzo mocno zdeprecjonowana w oczach klienta, który najczęściej kojarzy tego typu produkty z niską jakością. Próbujemy przełamywać ten stereotyp i wykreować nowy wizerunek marek własnych w sieciach Carrefour – mówi Marta Iskra, dyrektor w Carrefour Polska.

- Przeprowadziliśmy badania na bardzo licznej grupie osób i okazało się, że ten stereotyp cały czas pokutuje. Klient widząc markę własną, niezależnie od tego, czyja ona jest, uważa, że jest to produkt złej jakości. Staramy się od tego odejść i podjęliśmy pierwsze próby, by wykreować nowy wizerunek marek własnych w Carrefour – mówi Marta Iskra.

Carrefour wprowadził marki własne między innymi w kategoriach: kawa i pieluchy. Jak mówi Marta Iskra, wyniki sprzedaży są bardzo dobre, obie marki odbierają klientów producentom wyrobów brandowych.

- Wzięliśmy pod uwagę jedne z najbardziej strategicznych produktów rynku FMCG, czyli produkty z dwóch kategorii: pieluchy i kawa. Łączy je jedno – klient wybierając te produkty sugeruje się przede wszystkim marką. Stwierdziliśmy, że jeśli w tych dwóch kategoriach nasz klient uzna, że warto sięgnąć po nasze wyroby, pod marką Carrefoura, przełamiemy pewien stereotyp – tłumaczy Marta Iskra.

Jej zdaniem, wyniki sprzedaży w obu kategoriach są więcej niż zadowalające. – Na rynku mamy jednego lidera w produktach brandowych, z którym wszyscy konkurują, tracąc marżę. My natomiast nie tylko mamy produkt wysokiej jakości, ale jeszcze zarabiamy na nim – mówi.

I dodaje, że także w kategorii kawy firma jest bardzo zadowolona z efektów sprzedaży. - Produkt odbiera klientów wszystkim produktom brandowym. Już teraz mamy sprzedaż o 20 proc. wyższą niż pół roku temu, kiedy sprzedawaliśmy naszą kawę w poprzedniej szacie graficznej – mówi Marta Iskra.

Inne kategorie, w których Carrefour wprowadza własne marki, to: snacki, produkty pet-food i produkty chemiczne.

Dyrektor Carrefour Polska zapewnia, że większość produktów marki własnej Carrefoura wytwarzana jest przez polskich wytwórców, którzy są preferowani przez sieć. - Najczęściej są to najwięksi producenci, którzy produkują głownie swoje, brandowe wyroby. W znakomitej większości to polskie firmy, choć np. pieluchy są produkowane w Czechach - mówi.

Carrefour nie wyklucza, że wyprodukowane w Polsce wyroby będzie eksportował do swoich sieci w innych krajach. Dotyczy to zwłaszcza marek: Cookie Place i Chocolate Place.

- Te marki są zarejestrowane na UE i jeśli będzie taka potrzeba, jesteśmy w stanie eksportować je na Zachód. Widzimy, że Polska jest tanim krajem. Uważamy, że tu jest ogromny potencjał dla naszej gospodarki, naszych producentów – ocenia dyrektor Carrefour Polska. Jako potencjalne kierunki eksportu wymienia: Francję, Włochy, Hiszpanię.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane