Dyrektor Coca-Cola HBC: Sprzedaż napojów najszybciej rosła w dyskontach

www.portalspozywczy.pl 30 grudnia 2015 13:50

Rok 2015 był świetnym rokiem dla branży napojowej. Sprzedaż napojów bezalkoholowych w 2015 wyraźnie wzrosła w porównaniu do zeszłego roku (prawie 9 proc. w ujęciu wolumenowym oraz 6 proc. w ujęciu wartościowym według danych do końca listopada br.). W poprzednich latach wzrost rynku oscylował wokół 2 proc. rocznie - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.

Jak zaznacza Iwona Jacaszek-Pruś, tak dobra sprzedaż była wynikiem bardzo pięknego lata, a zwłaszcza wyjątkowo ciepłego sierpnia i września. - W tych dwóch miesiącach sprzedaż była wyższa o prawie 20 proc. i te dwa miesiące zaowocowały tak dużym wzrostem rynku w całym roku. Przyglądając się wzrostowi w 11 miesiącach, widzimy, ze za prawie połowę tego wzrostu odpowiada wyższa sprzedaż właśnie w miesiącach sierpień – wrzesień. Praktycznie wszystkie kategorie napojowe zanotowały wzrost, przy czym najszybciej rosły woda, napoje izotoniczne oraz soki/nektary/napoje owocowe. Z punktu widzenia kanałów sprzedaży najszybciej rosła sprzedaż w dyskontach - komentuje dyrektor Coca-Coli.

Dodaje, że woda jest największą kategorią w ujęciu wolumenowym w rynku napojów bezalkoholowych, bo stanowi ponad 50 proc. tego rynku. Jej przyrost był dwucyfrowy.

Przeczytaj także:

więcej portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8027

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.