Dyrektor handlowy sieci HIT: Polskie sklepy muszą łączyć siły, by mówić jednym głosem

www.portalspozywczy.pl 28 listopada 2016 16:00


– Już dzisiaj nie wszystkich lokalnych producentów stać na to, żeby zapłacić horrendalne stawki za indeksy w kanale nowoczesnym – mówił Robert Synowiec, dyrektor handlowy sieci sklepów HIT podczas targów Orzeł Dystrybucji FMCG.

Zdaniem Roberta Synowca, dyrektora handlowego sieci sklepów HIT, handel nowoczesny wykorzystuje swoją dominującą rolę na rynku i deprecjonuje wartość polskich sklepów m.in. poprzez zaniżanie cen i wykorzystywanie faktur marketingowych.

Jak powiedział Synowiec, w polskich sklepach nadal mamy duży kapitał i należy dążyć do połączenia sił, tak by móc mówić jednym głosem: – Obecnie funkcjonuje ok. 100 tys. polskich sklepów. To jest kapitał, który znacznie przewyższa swoją wartością obrotową kapitał zgromadzony w koncernach zachodnich. Każdy producent powinien zrozumieć, że polskie sklepy spożywcze mogą nadal stanowić bardzo poważną konkurencję dla kapitału zachodniego – przekonywał.

Dyrektor handlowy sieci sklepów HIT zaznaczył, że jeśli nie zaczniemy kierować się w większej mierze patriotyzmem gospodarczym podczas zakupów, za chwilę może zabraknąć polskiej półki dla polskich produktów: – Nie będzie polskiej półki, na której polski przedsiębiorca produkujący polskie produkty będzie mógł ze swoją nazwą je wystawić. Już dzisiaj tak się dzieje, że nie wszystkich lokalnych producentów stać na to, żeby zapłacić horrendalne stawki za indeksy w kanale nowoczesnym. To jest duże obciążenie. Jeżeli nie uświadomimy producentom tego, że możemy utrzymać w polskich rękach tę polską półkę, będzie naprawdę źle – mówił do zebranych gości.

Synowiec nawoływał też do zaniechania zakupów asortymentu producentów wystawiających swój towar w super niskich cenach w kanale nowoczesnym: – Jeżeli nie będzie konkurencji, wszystkie ceny pójdą w górę. I ci wszyscy, którzy teraz są szczęśliwi, że za 10 gr są w stanie kupić jakiś substytut mleka bądź innych produktów spożywczych, które są na rynku wprowadzane przez kanał zachodni, obudzą się w rzeczywistości, kiedy napoje, które kosztują teraz 5 zł, będą kosztować 5 euro – stwierdził.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kot prezesa 2016-11-28 17:03:11

    HIT ? Jadą na nazwie dawnych hipermarketów sprzedanych do tesco?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.