Dyrektor Intermarche: Walka na ceny to więcej strat niż korzyści

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 16 czerwca 2015 15:04

- W dłuższej perspektywie kontynuowanie przez sieci obecnej agresywnej polityki cenowej jest nie tylko nieopłacalne, ale i destruktywne dla branży - ocenia Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarche, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Prałat zauważa, że dzięki efektowi skali największe sieci mogą utrzymać czy nawet pogłębić zakres akcji promocyjnych, gdyż zawsze mają możliwość dokonywania zakupów taniej, niż sieci średniej wielkości. A jednak oprócz skali działania, znaczenie ma również struktura własności – sieciom notowanym na giełdzie (lub z niecierpliwymi udziałowcami) trudniej zaakceptować długotrwałe obniżenie zysków.

- Walka ceną jest najprostszą i najbardziej brutalną formą walki o konsumenta, ale to wojna, w której straty są zawsze większe niż korzyści - ocenia Prałat.

Przeczytaj także:

Według dyrektora generalnego Intermarche, kluczowym elementem zdobywania przewagi jest zdrowy balans pomiędzy budowaniem efektu skali w całej sieci, przy jednoczesnym dopasowywaniu oferty na szczeblu lokalnym.

- Kluczowe jest także budowanie wyróżników. To jednak ogromne wyzwanie – idealny wyróżnik to taki, który nie tylko przyciąga klienta, ale także pozwala wypracować na nim marżę i jest trudny do powielenia. Trzeba pamiętać, że musi to być coś, co daje realną wartość konsumentowi, a nie mało istotny, błyskotliwy dodatek, bo na dłuższą metę to nie działa - komentuje Prałat.

Dla sieci Intermarche wyróżnikami są produkty świeże, przede wszystkim mięsa i wędliny. Większość sklepów tej sieci (za wyjątkiem tych najmniejszych) ma rozbiór mięsa na miejscu oraz wędzarnie.

- Oczywiście są to rozwiązania kosztowne. Ale byliśmy pod tym względem pierwsi na rynku, udało nam się zdobyć niezbędny know-how, zbudować infrastrukturę i ugruntować te koncepty jako wyróżnik całej naszej sieci. I choć oczywiście rynek próbuje kopiować te pomysły, powielenie ich na dużą skalę będzie bardzo trudne do przeprowadzenia - podkreśla Prałat w komentarzu do raportu KPMG.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,06

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8027

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.