Dyrektor Intermarche: Wojna cenowa przybiera niebezpieczne formy

www.portalspozywczy.pl 8 czerwca 2015 20:08

Bardzo silnie odczuwamy wzrost wrażliwości cenowej – czy może raczej oczekiwań odnośnie sprzedaży promocyjnej – oraz dramatyczne obniżenie lojalności klientów wobec detalisty - mówi Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarche, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Jak tłumaczy szef Intermarche, jest to oczywiście efekt wojny cenowej między sieciami. Choć jest ona obecna w handlu od zawsze, to jednak - zdaniem Prałata - "przybiera obecnie formy bardzo niebezpieczne".

- Sprzedaż oferty promocyjnej stanowi obecnie już zbyt dużą część sprzedaży kluczowych kategorii, co globalnie jest dla sieci źródłem poważnych strat. Pod względem intensywności zjawiska smart shoppingu Polska jest zdecydowanie w europejskiej czołówce - zauważa dyrektor generalny Intermarche.

Innym wyzwaniem stojącym przed sieciami handlowymi w Polsce jest starzenie się konsumentów i ich migracje. Jednak zdaniem Prałata, zmiany te nie przekładają się automatycznie na zmianę oczekiwań konsumentów wobec detalistów i oferty spożywczej.

- Nie stają się one np. bardziej konserwatywne. Wręcz przeciwnie, widzimy wyraźnie, że Polacy, także ci w zaawansowanym wieku, coraz bardziej poszukują produktów nowych, odmiennych od tych, które znają od lat. Ogromną rolę odgrywają tu programy kulinarne, czy szerzej – rosnące zainteresowanie kuchnią i gotowaniem. Starzenie się społeczeństwa oddziałuje za to stopniowo w innych obszarach, np. etykietowania, ekspozycji i komunikacji, które muszą być bardziej czytelne - komentuje Prałat.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Astro 2015-06-10 11:45:15

    Rozkoszne są te narzekania na Polaków, że są inteligentnymi klientami...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,42

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.