PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Dyrektor KPMG: Firmy z sektora spożywczego są na celowniku funduszy

www.portalspozywczy.pl 19 lutego 2013 08:54

Z punkt widzenia funduszy branża spożywcza jest postrzegana jako względnie bezpieczna, acykliczna i obarczona małym ryzykiem niepowodzenia inwestycji - mówi Piotr Grauer, dyrektor KPMG, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Model biznesu spożywczego jest w miarę namacalny, przewidywalny, co jest łatwiejsze do zrozumienia dla funduszy. Dodatkowo jest to branża, w której można zidentyfikować obszary wzrostu. Z drugiej jednak strony, w branży spożywczej w Polsce nie ma aż tak wielu firm, które potrafiłyby jasno sformułować przewagi konkurencyjne. A musimy pamiętać, że fundusze chciałyby zainwestować w firmę, która będzie stanowić dobry przyczółek w danym segmencie i która ma określone przewagi konkurencyjne, pozwalające budować wartość i przy dalszym rozwoju rynku utrzymać tę przewagę - mówi Piotr Grauer.

Dodatkowo, branża spożywcza w Polsce jest zdominowana przez firmy będące w rękach prywatnych właścicieli. Daje to szereg możliwości akwizycyjnych dla funduszy, ze względu na choćby problemy z sukcesją w rodzinie właścicieli lub osiągnięciem przez firmę progu, za którym powinno nastąpić rozdzielenie funkcji zarządczych i właścicielskich.

- Jednak z drugiej strony procesy transakcyjne z udziałem prywatnych właścicieli są często trudniejsze i żmudne, niż w sytuacji, kiedy sprzedającym jest fundusz lub korporacja. Z tego względu coraz częściej prywatni sprzedający dostrzegają potrzebę skorzystania z usług wyspecjalizowanych doradców finansowych - twierdzi ekspert.

Z punktu widzenia poszczególnych segmentów interesujące są te wzrostowe. Dużym zainteresowaniem funduszy cieszą się w ostatnim czasie ciekawe firmy ze znaczącym udziałem marek private label, bo ten segment w ostatnich latach dynamicznie się w Polsce rozwijał i są przesłanki, że nadal będzie rosnąć.

Zdaniem eksperta na zainteresowanie funduszy mogą też liczyć firmy mające silną i wzrostową pozycję eksportową, który dynamicznie się zwiększa.

- Zamiast więc wskazywać konkretne segmenty rynku, raczej można mówić o cechach indywidualnych poszczególnych firm i ich przewagach konkurencyjnych, które pozwalają funduszowi wejść z jasną perspektywą wzrostu wartości. Myślę, że w prawie każdej branży rynku spożywczego można takie firmy znaleźć, niezależnie od tego, czy cała branża jest uważana za ciekawą - zaznacza dyrektor KPMG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7137

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 617348

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.