PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Dyrektor KPMG: Rynek handlu w Polsce wciąż jest rozdrobniony

Autor: dlahandlu.pl 20 września 2017 09:41

Dyrektor KPMG: Rynek handlu w Polsce wciąż jest rozdrobniony

Rynek handlu detalicznego w Polsce, szczególnie w segmencie supermarketów, jest jeszcze dość mocno rozdrobniony. Przejęcie sieci sklepów Mila przez Eurocash to element konsolidacji tego rynku. Innym kierunkiem tej konsolidacji jest zwiększanie się sieci franczyzowych, w jej efekcie liczba niezależnych sklepów nadal będzie się kurczyć – ocenia Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

- Eurocash od dłuższego czasu inwestuje we własną sieć handlu detalicznego i akwizycja Mili wpisuje się w tę strategię. Z pewnością transakcja ta wzmocni spółkę, która od czasu odłączenia się od PoloMarketu średnio radziła sobie na rynku. Z tego punktu widzenia będzie ona bardziej konkurencyjnym podmiotem na rynku, który zwiększy swoją pozycję na lokalnym roku kosztem innych sklepów o podobnym formacie, znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie – komentuje Piotr Grauer.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Eurocash poinformował o zawarciu umowy przedwstępnej, z Argus Retail Holding Limited. Na mocy umowy grupa Eurocash przejmie 100 proc. udziałów w spółkach kontrolujących Mila S.A. – właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Mila pozyska w ten sposób silnego strategicznego partnera rozwijającego działalność detaliczną. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł.

Zdaniem Piotra Grauera, Eurocash nie powinien mieć problemów z uzyskaniem zgody UOKiK na to przejęcie. -  Ze względu na skalę działania, transakcja ta będzie wnikliwie badana przez UOKiK. Można jednak przypuszczać, że Eurocash po doświadczeniach związanych z przejęciem Eko Holdingu ma dobrze przeanalizowaną metodologię UOKiK i jest świadomy tego, jaka może być decyzja urzędu. Wydaje się też, że z racji tego, iż sklepy Mili mają większy format, niż większość sklepów należących dotychczas do Eurocashu, decyzja UOKiK nie powinna być aż tak bardzo problematyczna – ocenia ekspert.

Dodaje, że transakcja ta wpisuje się w trend konsolidacji handlu detalicznego w Polsce, który szczególnie w formacie supermarketów jest jeszcze dość rozdrobniony. Innym kierunkiem tej konsolidacji jest dalsze powiększanie się sieci franczyzowych.

- Sieci franczyzowe są dobrym sposobem na dalszy rozwój małych osiedlowych sklepów. Koncept Eurocashu jest jednym z tych, które najlepiej odpowiedziały na potrzeby właścicieli takich sklepów i lokalnego rynku. Można przypuszczać, że będą one nadal umacniać się, a liczba niezależnych placówek będzie szybko się kurczyć – mówi Piotr Grauer.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,54

  • Min

    1,16

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6268

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.