Dyrektor KPMG: Rynek handlu w Polsce wciąż jest rozdrobniony

Autor: dlahandlu.pl 20 września 2017 09:41

Dyrektor KPMG: Rynek handlu w Polsce wciąż jest rozdrobniony

Rynek handlu detalicznego w Polsce, szczególnie w segmencie supermarketów, jest jeszcze dość mocno rozdrobniony. Przejęcie sieci sklepów Mila przez Eurocash to element konsolidacji tego rynku. Innym kierunkiem tej konsolidacji jest zwiększanie się sieci franczyzowych, w jej efekcie liczba niezależnych sklepów nadal będzie się kurczyć – ocenia Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

- Eurocash od dłuższego czasu inwestuje we własną sieć handlu detalicznego i akwizycja Mili wpisuje się w tę strategię. Z pewnością transakcja ta wzmocni spółkę, która od czasu odłączenia się od PoloMarketu średnio radziła sobie na rynku. Z tego punktu widzenia będzie ona bardziej konkurencyjnym podmiotem na rynku, który zwiększy swoją pozycję na lokalnym roku kosztem innych sklepów o podobnym formacie, znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie – komentuje Piotr Grauer.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Eurocash poinformował o zawarciu umowy przedwstępnej, z Argus Retail Holding Limited. Na mocy umowy grupa Eurocash przejmie 100 proc. udziałów w spółkach kontrolujących Mila S.A. – właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Mila pozyska w ten sposób silnego strategicznego partnera rozwijającego działalność detaliczną. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł.

Zdaniem Piotra Grauera, Eurocash nie powinien mieć problemów z uzyskaniem zgody UOKiK na to przejęcie. -  Ze względu na skalę działania, transakcja ta będzie wnikliwie badana przez UOKiK. Można jednak przypuszczać, że Eurocash po doświadczeniach związanych z przejęciem Eko Holdingu ma dobrze przeanalizowaną metodologię UOKiK i jest świadomy tego, jaka może być decyzja urzędu. Wydaje się też, że z racji tego, iż sklepy Mili mają większy format, niż większość sklepów należących dotychczas do Eurocashu, decyzja UOKiK nie powinna być aż tak bardzo problematyczna – ocenia ekspert.

Dodaje, że transakcja ta wpisuje się w trend konsolidacji handlu detalicznego w Polsce, który szczególnie w formacie supermarketów jest jeszcze dość rozdrobniony. Innym kierunkiem tej konsolidacji jest dalsze powiększanie się sieci franczyzowych.

- Sieci franczyzowe są dobrym sposobem na dalszy rozwój małych osiedlowych sklepów. Koncept Eurocashu jest jednym z tych, które najlepiej odpowiedziały na potrzeby właścicieli takich sklepów i lokalnego rynku. Można przypuszczać, że będą one nadal umacniać się, a liczba niezależnych placówek będzie szybko się kurczyć – mówi Piotr Grauer.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,22

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane