Dyrektor KPMG: Rynek napojowy pod presją rosnącego znaczenia dyskontów

Autor: portalspozywczy.pl 23 października 2016 21:51

Na rynek napojowy w dużym stopniu wpływa rosnące znaczenie dyskontów i zagrożenie ze strony produktów private labels. Zdaniem Piotra Grauera, dyrektora w KPMG, aby zarabiać razem z dyskontami trzeba być dużym i silnym producentem. - Trend wzrostu siły dyskontów w naturalny sposób prowadzi do selekcji i osłabienia małych graczy - mówił ekspert podczas debaty „Przyszłość branży napojowej – między tradycją a innowacją”, w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

W opinii dyrektora KPMG, żeby wygrywać w grze z dyskontami trzeba być dużym i być liderem kosztowym w swoim produkcie. - I to jest naczelna zasada we wszystkich produktach rynku spożywczego, nie tylko w sektorze napojowym – zaznaczył.

- Na dzień dzisiejszy w Lidlu czy Biedronce widoczna jest coraz większe współdziałanie między wiodącymi brandami a produktami private label. Dyskonty również poszukują swojego miejsca na rynku, które odpowiada potrzebom polskich konsumentów. Najwięcej do wygrania mają silni gracze koncentrujący się na produktach private labels i będący równocześnie liderami kosztowymi w danej kategorii, a z drugiej strony są również wiodący producenci brandowi, którzy przyciągają konsumentów swoją marką – dodał Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    4,10

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.