Dyrektor PFPŻ na Food Show 2018: Mody żywieniowe mają podłoże marketingowe

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2018 11:42

Dyrektor PFPŻ na Food Show 2018: Mody żywieniowe mają podłoże marketingowe Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. Fot. PTWP

Celebryci i blogerzy często zdobywają tak dużą popularność, iż stają się „wyrocznią” w kwestiach, które dotyczą zdrowia czy odżywiania. To czasem może być groźne – mówił Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, podczas debaty "Żywność w centrum uwagi świata. Jedzenie w randze sztuki" odbyła się 12 marca 2018 roku w ramach Food Show 2018.

- Wchodzimy w epokę szamaństwa. Polega to na tym, że ktoś zna się na czymś tylko dlatego, że jest sławny. Udział celebrytów to dobry sposób na marketing, jednak często z powodów marketingowych rodzą się mity żywieniowe - mówił.

Jako przykład dał tzw. superfoods typu nasiona chia i olej kokosowy. - Okazuje się, że superfoods pochodzące z innych stref klimatycznych niekoniecznie nam odpowiada. Nasiona chi są niedozwolone do stosowania w produktach mleczarskich, a jak zbadano olej kokosowy ma właściwości podobne do oleju rzepakowego. Kreując trendy, musimy sprawdzić, co mówią na ten temat przepisy prawa. Mamy ciekawe czasy dla wysokiej kreatywności, ale nie można promować właściwości produktu, jeśli produkt tych właściwości nie ma. Także dlatego, że konsumenci są coraz bardziej świadomi i nie dają się łatwo nabrać - mówił.

- Jeden dobry profil na Instagramie może wywrócić do góry nogami niejeden biznes i z drugiej strony zbudować niejeden biznes Tak na przykład pojawiła się popularność produktów bezglutenowych. Kilku celebrytów w Stanach Zjednoczonych chciało się wypromować w ten sposób, że popularyzowało tę dietę, choć nie miało to podłoża naukowego. W Polsce mamy około 2 proc. osób z celiaklią – dodał.

Z drugiej strony trzeba wykorzystywać nowe możliwości, jakie dają mody na produkty dozwolone w Polsce. – Na przykład żywność liofilizowana, która jest znana od kilkudziesięciu lat ale teraz mamy boom na te produkty. Z jednej strony, trzeba uważać, z drugiej, łapać szansę. Musimy tez bardzo pilnie śledzić co się pokazuje na Instagramie i Facebooku – podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane