Dyrektor w KPMG: Handel detaliczny i hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 18:39

Handel detaliczny i handel hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy. Handel detaliczny rośnie i ma pozytywne perspektywy rozwoju, zaś handel hurtowy się kurczy. W detalu konsolidacja postępuje, a w handlu hurtowym dopiero raczkuje - ocenia ekspert firmy doradczej KPMG.

- Inwestorzy finansowi aktywnie poszukują celów do przejęcia. Widać rosnące zainteresowanie sieciami lokalnymi i regionalnymi, następuje konsolidacja i duże sieci przejmują sieci lokalne czy regionalne - mówił Grauer.

- Jeśli chodzi o hurt, to kluczowym kryterium inwestycyjnym jest skala. W hurcie tylko to się liczy i to może być atrakcyjny element dla inwestorów - dodał.

Przypomniał też, że kluczowe transakcje w Polsce w ostatnich latach to tegoroczne przejęcie Reala przez Auchan, w ubiegłym roku wojna o Eko Holding między funduszem Advent a Mid Europa Partners, a wcześniej przejęcie Tradisu przez Eurocash.

Podkreślał, że w ostatnich latach najszybciej rósł sektor supermarketów i dyskontów (o 11-15 proc. rocznie), wolniej sektor hipermarketów (4,6 proc.), a jeszcze wolniej handel tradycyjny.

- Dla rozwoju istotne są takie czynniki jak format, lokalizacja, otoczenie, czy też najbliższa konkurencja w obszarze lokalizacji - mówił Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.