Dyskonty mają 35-proc. udział w sprzedaży dań gotowych

Autor: dlahandlu.pl 26 kwietnia 2016 19:42

Smart shopping i convenience to trendy, które szczególnie upodobał sobie współczesny konsument. Te dwa współistniejące i współgrające ze sobą kierunki sprzyjają rozwojowi kategorii dań gotowych na polskim rynku.

Smart shopping to w wolnym tłumaczeniu inteligentne zakupy. Polega na efektywnym kupowaniu – chodzi o to, by osiągnąć jak najlepszy stosunek ceny do jakości, a więc nabywać produkty wysokiej jakości w najkorzystniejszej cenie. Bardzo istotne jest podejmowanie przemyślanych decyzji, dzięki którym można zaoszczędzić czas i pieniądze.

W ideę oszczędności czasu i pieniędzy wpisuje się trend convenience, który od jakiegoś czasu mocno rozwija się w Polsce.  – Sektor convenience z pewnością będzie notował stały wzrost, ale nie tylko. Obserwując zachowania i oczekiwania konsumentów, można stwierdzić, że będzie się także rozbudowywał i doskonalił. Możemy to zaobserwować m.in. w kategorii dań gotowych. Sprzyja temu wiele czynników – np. to, że coraz więcej kobiet realizuje się zawodowo, nie mając czasu na gotowanie w domu, a godziny pracy są wydłużone, często poprzez długie dojazdy do miejsca pracy. Oprócz tego coraz więcej osób angażuje się w czasie wolnym w wiele aktywności, stąd potrzeba szybkiego i wygodnego sposobu na przygotowanie posiłku. To sprawia, że kategoria dań gotowych notuje wzrost sprzedaży – w okresie sierpień 2014-lipiec 2015 rynek dań gotowych osiągnął wartość ponad 345 mln zł – mówi Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol.

Na trendzie convenience zyskują przede wszystkim średnie sklepy, które mimo tego, iż nie są duże, mają na tyle szeroki asortyment, że konsument bez trudu może w nich nabyć żywność, środki chemiczne czy inne artykuły. – Brak kolejek, dostępność najpotrzebniejszych i najbardziej popularnych artykułów składa się na wygodę i szybkość robienia zakupów, którą konsument coraz bardziej ceni. W kanale tradycyjnym tylko segment Medium Food Stores nie zanotował spadku sprzedaży wolumenowej w badanym okresie sierpień 2014-lipiec 2015. Jednak driverem w kategorii – zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym – jest segment dyskonterów, który odpowiada za 35 proc. całej sprzedaży dań gotowych – stwierdza Szataniak.

Producenci dań gotowych przeprowadzili w ostatnim czasie ważne zmiany dotyczące składów produktów. W całej kategorii możemy zaobserwować doskonalenie receptur i czyszczenie składów z ulepszaczy smaków, konserwantów, barwników i innych E-składników. – Współczesny konsument coraz bardziej zwraca uwagę na etykiety i czyta składy produktów. Jest także otwarty na nowości, nowe smaki i eksperymentowanie w kuchni – mówi Szataniak.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,82

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane