Dyskonty w Polsce będą informować o kraju pochodzenia produktów?

Autor: www.dlahandlu.pl 5 kwietnia 2017 14:40

Rząd od dawna planuje działania wspierające promocję polskich produktów. Jednym z pomysłów jest  możliwość oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach oraz wydzielenie dla regionalnych produktów specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych.

Właśnie rozpoczęła się kampania pod hasłem „Polska smakuje każdego dnia” zwracająca uwagę na wysokiej jakości krajowe produkty rolno-spożywcze. A czy wkrótce w dyskontach zaczną się pojawiać informacje o tym, czy produkty pochodzą z Polski, z innych krajów UE lub spoza UE?

W styczniowej skróconej informacji o pracach komisji sejmowych czytamy, że "Sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Jacek Bogucki poinformował, że ze względu na ograniczone możliwości zwiększenia sprzedaży na rynku wewnętrznym, jednym z działań umożliwiających rozwój produkcji rolno-spożywczej w Polsce jest poszukiwanie nowych atrakcyjnych rynków zbytu poza Unią Europejską. Minister przedstawił szczegółowe plany promocji polskich produktów oraz kierunki ekspansji eksportowej na szczególnie chłonne rynki. Ponadto poinformował, że są analizowane możliwości prawne uściślenia na polskie potrzeby europejskich przepisów na temat oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach, co wpłynie na rozpoznawalność polskich producentów i polskich znaków jakości".

Agencja Rynku Rolnego uruchomi w tym roku aplikację mobilną dla wszystkich systemów operacyjnych „Polska smakuje”, która będzie zbierała informacje o produktach regionalnych i gospodarstwach agroturystycznych. ARR planuje wakacyjną kampanię promocyjną polskiej żywności z udziałem takich firm jak PKN Orlen, PKP i PLL LOT, która ma obejmować prezentację produktów regionalnych podczas podróży w strefach dla pasażerów na lotniskach i dworcach kolejowych, a także wydzielenie dla nich specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych. Prezes zapowiedział także wakacyjne działania promocyjne przy współpracy z Latem z Radiem i Telewizją Polską, a także ogólnopolskie kampanie reklamowe w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Ponadto ARR będzie w 2017 r. współpracować z Ministerstwem Edukacji Narodowej w sprawie realizacji programów „Mleko w szkole” i „Owoce w szkole”.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ajat 2017-04-05 14:57:48

    i bardzo dobrze. będę wiedzieć czy dany produkt jest polskim badziewiem czy dobrym zachodnim

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.