Dyskonty w Polsce będą informować o kraju pochodzenia produktów?

Autor: www.dlahandlu.pl 5 kwietnia 2017 14:40

Rząd od dawna planuje działania wspierające promocję polskich produktów. Jednym z pomysłów jest  możliwość oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach oraz wydzielenie dla regionalnych produktów specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych.

Właśnie rozpoczęła się kampania pod hasłem „Polska smakuje każdego dnia” zwracająca uwagę na wysokiej jakości krajowe produkty rolno-spożywcze. A czy wkrótce w dyskontach zaczną się pojawiać informacje o tym, czy produkty pochodzą z Polski, z innych krajów UE lub spoza UE?

W styczniowej skróconej informacji o pracach komisji sejmowych czytamy, że "Sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Jacek Bogucki poinformował, że ze względu na ograniczone możliwości zwiększenia sprzedaży na rynku wewnętrznym, jednym z działań umożliwiających rozwój produkcji rolno-spożywczej w Polsce jest poszukiwanie nowych atrakcyjnych rynków zbytu poza Unią Europejską. Minister przedstawił szczegółowe plany promocji polskich produktów oraz kierunki ekspansji eksportowej na szczególnie chłonne rynki. Ponadto poinformował, że są analizowane możliwości prawne uściślenia na polskie potrzeby europejskich przepisów na temat oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach, co wpłynie na rozpoznawalność polskich producentów i polskich znaków jakości".

Agencja Rynku Rolnego uruchomi w tym roku aplikację mobilną dla wszystkich systemów operacyjnych „Polska smakuje”, która będzie zbierała informacje o produktach regionalnych i gospodarstwach agroturystycznych. ARR planuje wakacyjną kampanię promocyjną polskiej żywności z udziałem takich firm jak PKN Orlen, PKP i PLL LOT, która ma obejmować prezentację produktów regionalnych podczas podróży w strefach dla pasażerów na lotniskach i dworcach kolejowych, a także wydzielenie dla nich specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych. Prezes zapowiedział także wakacyjne działania promocyjne przy współpracy z Latem z Radiem i Telewizją Polską, a także ogólnopolskie kampanie reklamowe w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Ponadto ARR będzie w 2017 r. współpracować z Ministerstwem Edukacji Narodowej w sprawie realizacji programów „Mleko w szkole” i „Owoce w szkole”.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ajat 2017-04-05 14:57:48

    i bardzo dobrze. będę wiedzieć czy dany produkt jest polskim badziewiem czy dobrym zachodnim

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane