Dyskonty w Wlk. Brytanii notują gwałtowne wzrosty. Liderem rynku wciąż pozostaje Tesco

Autor: dlahandlu.pl za esmmagazine.com 19 września 2017 11:33

Tesco w Wielkiej Brytanii prześcignął w tempie rozwoju pozostałe sklepy z „Wielkiej Czwórki” brytyjskich sieci handlowych. Mimo to, jego udziały rynkowe zmniejszyły się o 0,3 pp, do 27,8 proc. rynku – wynika z danych Kantar Worldpanel, które podaje serwis esmmagazine.com. Raport pokazuje także, że dyskonty kontynuują wzrost ponad rynek. Najszybciej wśród tych sieci rósł Lidl.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć Tesco urosła o 2,7 proc. Dla porównania, Sainsbury’s wzrósł o 2,1 proc., do 15,7 proc. udziałów rynkowych, Asda o 1,5 proc., do 15,4 proc. udziałów a Morrisons o 2,3 proc. zdobywając 10,3 proc. udziałów w brytyjskim rynku detalicznym.

Jak oceniają przedstawiciele Kantar Worldpanel, proces odbudowy Tesco trochę wyhamowuje. Co prawda sprzedaż rosła systematycznie od kwietnia, jednak udziały rynkowe Tesco pozostają pod presją.

Z kolei sprzedaż w konkurencyjnej sieci Morrisons wzrosła pierwszy raz od stycznia, jednak linia marki własnej „The Best” pokazała wzrost o 38 proc. rok do roku, co dało jej tytuł najszybciej rosnącej marki premium na rynku.

Raport Kantar Worldpanel pokazuje, że sieci dyskontowe znacznie prześcignęły w tempie rozwoju pozostałych graczy. Lidl wzrósł w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 19,2 proc., zdobywając 5,3 proc. brytyjskiego rynku, co oznacza zwiększenie się udziału o 0,7 pkt proc. Wzrost sieci Aldi o 15,6 proc., do 6,9 proc. udziałów rynkowych, umocnił jego pozycję na piątym miejscu wśród największych detalistów w Wielkiej Brytanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane