Dyskonty zjadają własny ogon?

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2015 10:54

Dyskonty zjadają własny ogon? Fot. za lidl.pl

Sieci handlowe walczą o konsumenta proponując rozmaite akcje tematyczne i poszerzając ofertę o ekskluzywne bądź specjalistyczne produkty. To odpowiedź na osłabiony efekt "najniższej ceny", a także reakcja na pomysły konkurencji. Efekt? Ujednolicenie oferty, co widać zwłaszcza w przypadku dyskontów -  dziś wielobranżowych sklepów z asortymentem "dla każdego".

Najnowszym przykładem są nowe akcje Lidla i Biedronki. Od 7 kwietnia w ramach oferty „Wiesz, co jesz” w sklepach Biedronka dostępny będzie wybór artykułów spożywczych o walorach prozdrowotnych. Klienci będą mogli nabyć m.in. produkty wysokobłonnikowe, bezglutenowe, ryby, sałatki, soki, napoje sojowe, kiełki czy suplementy diety.
W tym samym czasie Lidl promuje zdrowe produkty hasłem "To, co naturalnie dobre". Sieć wprowadza m.in. żywność dla wegan.

Sieci dyskontowe rozwijają sukcesywnie segment modowy: m.in. odzież dla dzieci, odzież i buty do biegania, limitowane kolekcje od polskich projektantów (odzież w Biedronce, kolekcje Wittchen w Lidlu). Poszerzają też półkę kosmetyczną, ofertę książkową i multimedialną (gry, tablety, smartfony), wprowadzają artykuły dekoracyjne i wyposażenia wnętrz, promują polskie produkty, a na święta proponują egzotyczne potrawy.

Strategia wydaje się być słuszna: limitowana, czasowo ograniczona oferta kusi konsumentów. Część artykułów jest dosłownie rozrywana przez klientów (vide torebki Wittchen). Coraz większy wybór kosmetyków w dyskontach może dać się we znaki nowoczesnym sieciom drogeryjnym. Sieci zabiegają o współpracę z producentami i dystrybutorami.

W ten sposób dyskonty starają się zrekompensować presję cenową i przeciwdziałać niskiej lojalności klientów. Ale, podobnie jak w przypadku strategii niskich cen, gracze powielają czy wręcz kopiują swoje pomysły, by nie pozostać w tyle. Konsument ma wybór, a szyld przestaje mieć dla niego znaczenie. Skutek? Przywiązanie do marki maleje. W przyszłości sklepy dla każdego wkrótce mogą stać się sklepami dla nikogo. Ten los spotkał już hipermarkety. Czy podzielą go dyskonty?

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.