Dyskonty zwiększają sprzedaż win o kilkadziesiąt proc.

Autor: Rzeczpospolita 6 marca 2011 18:11

Dyskonty zwiększają sprzedaż win o kilkadziesiąt proc.

W tym roku Polacy przeznaczą na wino o ok. 10 proc. więcej niż przed rokiem. Za pięć lat nasze wydatki na nie mogą sięgać niemal 4 mld zł - podaje Rzeczpospolita.

Zdaniem Roberta Ogóra ubiegłorocznym zwycięzcą na polskim rynku win są dyskonty. Ich sprzedaż zwiększyła się o kilkadziesiąt procent. Nielsen szacuje, że w 2010 r. do sklepów dyskontowych z Biedronką na czele trafiło 20 proc. kwoty, którą wydaliśmy w sumie na wina. Rok wcześniej udział ten był o 5 pkt. proc. niższy.

- W 2011 r. sprzedaż wina powinna rosnąć szybciej niż w 2010 r. - mówi „Rz" Robert Ogór, prezes grupy Ambra. Jego zdaniem można się spodziewać, że w tym roku wydatki Polaków na wina zwiększą się nawet o jedną dziesiątą. 

O co najmniej 20 proc. chciałaby w 2011 r. zwiększyć przychody spółka Sobiesław Zasada Import Win. - W styczniu i lutym tego roku średnio nasza sprzedaż urosła o 70 proc. - mówi Katarzyna Piskorz-Palusińska, prezes spółki Sobiesław Zasada Import Win.

Przez większość ubiegłego roku branża odczuwała skutki spowolnienia gospodarczego. Firma Nielsen policzyła, że łączne wydatki Polaków na wina, nie licząc gastronomii, wzrosły o 3,8 proc. i sięgnęły 1,8 mld zł. Kupiliśmy ich 100 mln litrów, o 1,4 proc. więcej niż w 2009 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,61

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane