PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Dystrybutor mrożonego pieczywa o mitach związanych z mrożeniem żywności

www.portalspozywczy.pl 13 września 2016 09:06

- Mimo że nie wynaleziono jeszcze zdrowszego sposobu konserwacji żywności niż mrożenie, nadal w prasie i internecie znajdujemy artykuły straszące konsumentów potworami z szafy. Najsmutniejsze jest to, że wszystkie one przedstawiają całkowicie fałszywy obraz sposobów produkcji pieczywa mrożonego i wprowadzają opinię publiczną w błąd nie podpierając się na faktach - mówi Michał Stępczak inżynier technologii przetwórstwa zbóż w firmie Widan Polska Sp. z.o.o.

Jak podkreśla Michał Stępczak inżynier technologii przetwórstwa zbóż w firmie Widan Polska Sp. z.o.o., producenci pieczywa mrożonego, tak jak wszystkie firmy, dążą do maksymalizacji zysków poprzez zminimalizowanie kosztów produkcji.

- Podstawowym konserwantem gwarantującym świeżość jest niska temperatura przechowywania a nie wsad surowcowy. Dodawanie konserwantów to kolejny, niepotrzebny koszt produkcji. Dotyczy to zwłaszcza środków przeciwko pleśni. Pleśń trudno rozwija się w temperaturach ujemnych więc przy właściwym przechowywaniu nie ma potrzeby tych środków dodawać. Częściej używa się ich przy przedłużaniu trwałości pszennego pieczywa pakowanego miedzy innymi w świeżym chlebie tostowym czy świeżych, pakowanych bułeczkach. Mrożenie azotem jest zbyt kosztowne i z pewnością przełożyłoby się na cenę pieczywa. O wiele tańsze jest mrożenie owiewowe za pomocą  schłodzonego powietrza - dodaje.

W związku z powyższym Michał Stępczak zachęca do gruntownego zapoznania się z tematem produkcji mrożonego pieczywa przed udzielaniem publicznych wypowiedzi w tym temacie.

- Namawiamy producentów do wyjścia z cienia i przedstawienia w szerszej odsłonie na czym polega oraz jakie zalety posiada mrożone pieczywo. W firmie Widan skład produktów jest jednym z głównych elementów analizy przy wprowadzaniu  do sprzedaży nowych produktów. Stawiamy na produkty, które nasz dostawca oznacza specjalną zieloną kategorią „czystej etykiety” jako dodatkową gwarancję czystości składu pieczywa. Etykieta ta pojawiła się w Polsce między innymi w odpowiedzi na nieprawdziwe opinie rozpowszechniane przez media - dodaje.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,22

  • Min

    1,43

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7137

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 617348

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.