Dzieci ważnymi doradcami matek przy zakupach spożywczych

Autor: wirtualnemedia.pl 16 października 2017 13:42

Rola matki w decyzjach zakupowych jest największa, ale "swoje do powiedzenia" ma też dziecko - wynika z badania IQS- podają wirtualnemedia.pl

Kupowanie gier i zabawek sprawia przyjemność większości badanych dzieci (72 proc.). Jednocześnie niemal co druga matka i ojciec również lubi takie zakupy. Matki szczególną satysfakcję czerpią z dokonywania zakupów w związku z konkretną okazją. Dla matek największy wpływ na zakup ma cena (50 proc.). 71 proc. matek przyznaje, że porównuje ceny gier/zabawek w różnych sklepach. Ojcowie przywiązują zaś uwagę do jakości (54 proc.). Dla dzieci najważniejsza jest opinia rówieśników (53 proc.). Matka jest również głównym decydentem w procesie zakupu produktów spożywczych, ale dzieci też mają spory wpływ na to, co ostatecznie znajdzie się w domowej lodówce. Co drugiej kobiecie zakupy spożywcze sprawiają radość, w przypadku ojców jest to 35 proc., a dzieci - 26 proc. Zarówno matka, jak i ojciec dużą uwagę przykładają do jakości (matka 68 proc., ojciec 70 proc.). Dla dzieci najważniejsza jest cena (38 proc.). Ważna jest również opinia rówieśników (26 proc.) oraz reklama (24 proc.). W procesie zakupowym ubrań najważniejsza jest rola matki, ale również w tym obszarze dzieci mają dużo do powiedzenia. Zakupy te lubią i matki (61 proc.) i dzieci (48 proc.). Matka największą uwagę przywiązuje przy tym do jakości produktów (73 proc.) i ich ceny (73 proc.), podczas gdy dla dzieci najważniejsza jest marka (48 proc.). Badanie zostało przeprowadzono przez agencję badawczą IQS dla Generation, w 2017 r., techniką wywiadu internetowego, na ogólnopolskiej próbie rodziców i dzieci w wieku 11-16 lat, matki N=400, ojcowie N=200, dzieci 11-16 lat N=200.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.