E-commerce: czego oczekują klienci? 5 trendów na 2015 r.

Autor: pr 11 grudnia 2014 10:32

Kończący się rok obfitował w nowości. Dużą popularnością cieszyły się technologie lokalizacyjne, również te nawigujące klientów po placówkach stacjonarnych. Nawet handel mobilny przestał być egzotyką i stał się elementem codzienności.

Oto 5 sposobów na spełnienie ich oczekiwań i zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym w nadchodzącym roku:

1. Mobile to dopiero początek
Dostosowanie e-sklepu do wymagań użytkownika mobilnego, poprzez stworzenie strony mobilnej lub całkowitą przebudowę obecnej w myśl filozofii RWD, to już standard. Wyzwaniem nadal pozostaje dotarcie do niego z jednym spójnym przekazem reklamowym niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta. - Klienci, robiąc zakupy w sieci, nie używają już wyłącznie komputerów. Duża część z nich wykorzystuje do tego celu również telefony i tablety - mówi Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający w Sociomantic Labs. Dlatego sklepy internetowe nie powinny prowadzić kampanii reklamowych skierowanych do właścicieli komputerów i osobno do użytkowników urządzeń mobilnych. - Zamiast tego powinny kierować jeden spójny przekaz do konkretnego użytkownika, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzysta - dodaje Wyszyński.

2. Szybkość dostaw jest kluczowa
Klienci nie lubią czekać. Dlatego tak ważna jest dla nich terminowość i szybkość dostaw zamówionych produktów. W zbliżającym się roku sprzedawcy powinni skupić się na optymalizacji tego parametru. Warto więc rozważyć wprowadzenie dodatkowych opcji dostawy, jak nowe firmy przewozowe. Ciekawym rozwiązaniem może być też nawiązanie współpracy z punktami odbioru. Ten trend jest również szansą dla e-sklepów, które posiadają sieć placówek stacjonarnych. Dzięki nim będą mogły wprowadzić możliwość odebrania zamówionych towarów nawet tego samego dnia. Jednak nie tylko czas będzie odgrywał ważną rolę. Sklepy będą walczyły o klientów również ceną przesyłek, która ma duży wpływ na ostateczny koszt zamówienia. Już dziś wiele z nich decyduje się na całkowite zniesienie takich opłat.

3. Personalizacja zwiększy sprzedaż i pomoże budować lojalność
W nadchodzącym roku na znaczeniu zyska też personalizacja. Analiza posiadanych już danych o klientach pozwoli właścicielom sklepów internetowych tworzyć unikalne - osobiste reklamy produktów. Umożliwi też kierowanie ich do konkretnych konsumentów. - W ten sposób przedstawią im oferty, które odpowiedzą na ich faktyczne potrzeby. Taki przekaz cechuje się nawet 2-krotnie większą skutecznością niż standardowe reklamy. Personalizacja reklam to przede wszystkim większa satysfakcja klientów oraz zwiększenie ich lojalność - mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Co ważne, takie kampanie reklamowe można prowadzić we wszystkich kanałach i kierować zawsze do konkretnego użytkownika.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane