E-commerce: Czy sklepy nadążą za klientem?

Property News 1 października 2015 17:01

W dobie dynamicznego rozwoju segmentu e-commerce, wiele sieci handlowych zastanawia się, jak nadążyć za oczekiwaniami współczesnych klientów, którzy coraz częściej kupują przez internet.

Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, prelegentka Property Forum 2015 twierdzi, że to nie liczba dokonanych zakupów online, ale sam wpływ internetu na reakcję klienta jest dla sieci handlowych prawdziwą wartością.

- Trzeba pamiętać, że na wiele czynników reagujemy w taki sam sposób - bez względu na to, czy jesteśmy online czy offline. I to zjawisko wszystkie sieci sklepów powinny wykorzystywać. Show-roomy zamiast salonów, wirtualne przymierzanie - to tylko niektóre z obecnych rozwiązań, z których firmy korzystają, by dostosować swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klienta - tłumaczy.

Przeczytaj także:

Jak dodaje Łukasz Kiczma, członek zarządu Izby, uważa, że eksperci zwracają także uwagę na tak zwany efekt o-ROPO/ROTOPO. To coraz częstsze zjawisko polegające na tym, że klient najpierw wyszukuje produkt w sieci, a następnie idzie do sklepu stacjonarnego, by ten sam produkt 
zobaczyć na żywo i kupić. Istnieje zatem również możliwość, że wkrótce powstanie zapotrzebowanie na wielobrandowe punkty, w których klienci będą mogli osobiście odebrać zakupy dokonane wcześniej przez internet.

Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management, Knight Frank, twierdzi, że e-commerce nie jest opozycją do tradycyjnej sprzedaży, ale jej uzupełnieniem, które należy traktować jako dodatkowy sposób komunikacji z konsumentem. Podkreśla jednak, że klienci lubią tradycyjne zakupy, a więc sieci, a także centra handlowe muszą o tym pamiętać.

- Ludzie wracają do centrów handlowych, bo potrzebują tego, co nazywamy "customer experience". Potrzebujemy wielości bodźców i doświadczeń offline'owych. To powrót do tego, co towarzyszy tradycyjnemu modelowi sprzedaży – tłumaczy Mielcarz. Dodaje też, że sposób, w jaki klient spędzi swój wolny czas w centrum handlowym, staje się coraz ważniejszym czynnikiem dokonywania zakupów. Nie można zatem zapominać o tym, czym naprawdę jest proces zakupowy i co mu towarzyszy, ponieważ tego doświadczenia nie zastąpi klientowi żadne "kliknięcie".

Więcej na propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.