E-commerce odpowiada za 30 proc. przychodów polskich firm-eksporterów z sektora MŚP

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2017 09:39

Według FedEx SME Export Report, zdecydowana większość polskich firm-eksporterów
z sektora MŚP generuje przychody dzięki gospodarce cyfrowej. 81 proc. z nich wskazuje również na ważną rolę firm logistycznych, które pomagają im w ekspansji na nowe rynki.

Z badania FedEx SME Export Report wynika, że 95 proc. polskich MŚP wysyła swoje towary na rynki europejskie. Co czwarta badana firma odnotowała w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrost przychodów pochodzących eksportu. Duża część przedsiębiorców optymistycznie zapatruje się na najbliższą przyszłość – prawie co trzeci (32 proc.) przewiduje wzrost przychodów z eksportu w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Głównym, regionalnym partnerem handlowym polskich firm z sektora MŚP pozostają Niemcy – wskazało na nie 70 proc. badanych. Na drugim miejscu uplasowały się Czechy (38 proc.), a podium zamyka Francja z 34 proc. wskazań. Te same kraje są również postrzegane jako główni konkurenci w handlu regionalnym. Do głównych kierunków w handlu zagranicznym należą również Wielka Brytania, Holandia, Włochy i Węgry. Polskie firmy zostały uznane za największą konkurencję przez Belgów. 35 proc. firm, które wzięły udział w badaniu, eksportuje swoje towary poza Europę. 

Polskie MŚP uczestniczą w procesie cyfryzacji i zwiększają zapotrzebowanie na usługi logistyczne
Z badania FedEx SME Export Report wynika, że e-commerce odpowiada za 30 proc. przychodów polskich firm-eksporterów z sektora MŚP. Ponad 1/4 (28 proc.) badanych firm zadeklarowało, że w ostatnim czasie ich przychody w sektorze e-commerce wzrosły, prawie co czwarta (24 proc.) wzrost ten przewiduje w ciągu najbliższych 12 miesięcy od przeprowadzenia badania. Trend ten powoduje również zwiększone zapotrzebowanie na usługi logistyczne. Przedsiębiorcy wskazują głównie na potrzebę szybszego dostarczania przesyłek, dopasowania opcji dostawy czy zautomatyzowanego procesu wysyłki.

75 proc. ankietowanych firm uzyskuje przychody z działalności m-commerce. Odpowiadają one średnio za 18 proc. całkowitego przychodu. 23 proc. firm działających w tym segmencie zadeklarowało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ich przychody z tytułu m-commerce wrosły, 11 proc. - że spadły. Wzrost w najbliższym czasie przewiduje ok. 25 proc. firm. Przedsiębiorcy wskazują, że wzrosty te wynikają z oczekiwań konsumentów, którzy preferują zakupy właśnie poprzez urządzenia mobilne. Część z nich jako przyczynę podaje również optymalizację i usprawnienie swojej strony lub aplikacji mobilnej. Ok. 65 proc. badanych firm wykorzystuje do sprzedaży media społecznościowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,20

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane