E-commerce ucieka z tradycyjnych magazynów

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2017 10:31

Firmy zajmujące się handlem internetowym coraz częściej zamiast z tradycyjnych magazynów korzystają z magazynów samoobsługowych.

Do 2020 roku wartość polskiego rynku e-commerce ma przekroczyć 63 mld zł - prognozuje Sociomantic Labs. Wyzwaniem dla rosnącego i bardzo zróżnicowanego rynku staje się magazynowanie towaru. Coraz więcej firm w branży poszukuje rozwiązań, które pozwolą im ominąć konieczność najmu tradycyjnego magazynu. Powód? Utrzymanie hali, jej zabezpieczenie oraz wynajem podnosi koszty działalności sklepu i ma wpływ na cenę sprzedawanych produktów. Wśród kluczowych graczy na rynku popularny jest dziś model droppshippingowy, który całkowicie eliminuje magazyn. W tym modelu to producent bezpośrednio wysyła towar do kupującego. Sposób na ograniczony udział magazynu, mają także sklepy generujące wysoką liczbę zamówień. Powszechnie korzystają one z cross-dockingu, czyli składowania towaru jedynie na czas przeładunku.

Nieco większy problem z ominięciem magazynu mają niewielkie firmy. Ich działalność wymaga często składowania przynajmniej części towaru. Dotyczy to zwłaszcza sklepów handlujących mniej masowymi produktami. Szukając oszczędności i alternatyw firmy te coraz częściej zwracają się ku magazynom samoobsługowym, czyli przechowalniom i boksom. Ich rynek w Polsce się rozwija. W kraju działa 11 tego typu miejsc, najwięcej w woj. mazowieckim, wielkopolskim, dolnośląskim i śląskim. Mała podaż powierzchni nie zniechęca jednak potencjalnych najemców, wręcz przeciwnie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.