E-commerce ucieka z tradycyjnych magazynów

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2017 10:31

Firmy zajmujące się handlem internetowym coraz częściej zamiast z tradycyjnych magazynów korzystają z magazynów samoobsługowych.

Do 2020 roku wartość polskiego rynku e-commerce ma przekroczyć 63 mld zł - prognozuje Sociomantic Labs. Wyzwaniem dla rosnącego i bardzo zróżnicowanego rynku staje się magazynowanie towaru. Coraz więcej firm w branży poszukuje rozwiązań, które pozwolą im ominąć konieczność najmu tradycyjnego magazynu. Powód? Utrzymanie hali, jej zabezpieczenie oraz wynajem podnosi koszty działalności sklepu i ma wpływ na cenę sprzedawanych produktów. Wśród kluczowych graczy na rynku popularny jest dziś model droppshippingowy, który całkowicie eliminuje magazyn. W tym modelu to producent bezpośrednio wysyła towar do kupującego. Sposób na ograniczony udział magazynu, mają także sklepy generujące wysoką liczbę zamówień. Powszechnie korzystają one z cross-dockingu, czyli składowania towaru jedynie na czas przeładunku.

Nieco większy problem z ominięciem magazynu mają niewielkie firmy. Ich działalność wymaga często składowania przynajmniej części towaru. Dotyczy to zwłaszcza sklepów handlujących mniej masowymi produktami. Szukając oszczędności i alternatyw firmy te coraz częściej zwracają się ku magazynom samoobsługowym, czyli przechowalniom i boksom. Ich rynek w Polsce się rozwija. W kraju działa 11 tego typu miejsc, najwięcej w woj. mazowieckim, wielkopolskim, dolnośląskim i śląskim. Mała podaż powierzchni nie zniechęca jednak potencjalnych najemców, wręcz przeciwnie.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,19

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane