E-handel: Aż 66 proc. potencjalnych klientów porzuca koszyk zakupowy

Autor: dlahandlu.pl/pr 30 czerwca 2015 10:46

Proces zamówienia to jeden z najważniejszych elementów w każdym sklepie internetowym, którego prawidłowa budowa może znacząco wypłynąć na zwiększenie sprzedaży i zysków. Badanie pokazują, że średnio aż 66 proc. koszyków jest porzucanych, czyli można założyć, że przeciętny sprzedawca traci prawie 7 na 10 zamówień - wynika z analizy agencji Migomedia.pl.

Najczęstsze powody porzucania koszyka w e-sklepie to:

Zbyt kosztowna dostawa
Brak jasnej informacji o kwocie zakupów, jaka gwarantuje darmową dostawę lub praktyka, że przy większych zamówieniach wysyłka jest droższa, może stać się przyczyną do rezygnacji z zakupów. Klienci kupując więcej spodziewają się, że w „nagrodę” za duże zamówienie koszt przesyłki będzie niższy niż standardowo przyjęty.

Zbyt długi czas oczekiwania na dostawę lub brak dostępności produktów
Szybki czas dostawy poza bezpłatną przesyłką to jeden z dwóch powodów, dla którego klienci sklepów chętniej finalizują zakupy. Za przykład mogą posłużyć sklepy spożywcze online – klienci chętniej dokonują transakcji w sklepach, które są w stanie szybciej dostarczyć towar. Warto podawać informację na temat dostępności danego produktu, gdyż może to być dodatkowy bodziec skłaniający do podjęcia decyzji zakupowej. Automatyzację tego procesu można przeprowadzić wdrażając integrację z programami magazynowymi, systemami CRM czy ERP.

Niefunkcjonalny koszyk i brak możliwości powrotu do zakupów
Badania pokazują, że klienci bardzo często, gdy już rozpoczęli proces składania zamówienia i wypełniania danych, chcą wrócić do sklepu, by zmienić listę zakupową: dodać inne produkty lub wymienić obecne. Użytkownik powinien mieć możliwość kliknięcia na dodany do koszyka produkt, by powrócić na kartę danego produktu. Według badań aż 30 proc. wszystkich kliknięć w internecie to kliknięcie przycisku „wstecz”.

Konieczność rejestracji w sklepie i brak możliwości dokonania zakupów bez rejestracji
Niechęć do rejestracji w sklepach online wynika często zarówno z obawy przed spamem, jak i chęci oszczędzania czasu. Najlepszą opcją jest umożliwienie klientom samodzielnego zdecydowania czy chcą poświęcić chwilę na wypełnienie formularza czy wolą zrealizować zamówienie bez rejestracji. Oczywiście warto nakłaniać klienta do świadomego założenia konta. Wskazanie korzyści wynikających z rejestracji może przekonać klientów do wprowadzenia danych.

Skomplikowany proces zamówienia
Jeśli klient zostanie postawiony w sytuacji, w której będzie musiał wypełnić wiele niepotrzebnych lub powtarzających się danych czy długich formularzy, może zrezygnować z zakupów.

Mała wiarygodność sklepu
Bezpieczeństwo dokonywania transakcji jest wciąż jednym z najważniejszych czynników pomagających w utrzymaniu klienta, szczególnie w przypadku kobiet, które bardziej boją się transakcji online.

Nieintuicyjna nawigacja, brak odpowiedniej ekspozycji komunikatów marketingowych i nieprzemyślane układy stron
Właściwa ilość informacji, układ i funkcjonalność koszyka minimalizują ilość porzuconych koszyków. Jeśli sklep ma skutecznie przyciągać klienta, powinno się zawsze przemyśleć nie samą szatę graficzną, a przede wszystkim użyteczność i układy strony głównej, stron produktów, ale też procesu zamówienia czyli koszyka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.