E-handel: Obniżanie cen to magnes na klientów, ale też prosta droga do bankructwa

Autor: Rzeczpospolita 24 sierpnia 2016 09:25

E-handel: Obniżanie cen to magnes na klientów, ale też prosta droga do bankructwa Fot. Shutterstock

Nawet kilkuset procent może sięgać rozpiętość cen identycznego produktu między polskimi e-sklepami. Obniżanie cen to magnes na klientów, ale też prosta droga do bankructwa. Wielu detalistów oferuje towary taniej nawet od producentów - pisze "Rzeczpospolita".

Z badania firmy Dealavo, która sprawdziła różnice cen produktów w dziesięciu najpopularniejszych kategoriach, jak kosmetyki, zabawki czy sprzęt elektroniczny, wynika, że taka sytuacja ma miejsce choćby w przypadku iPhone'a 6S. W 26 na 37 sprawdzonych e-sklepów flagowy smartfon Apple'a był tańszy niż oficjalna cena producenta. Podobnie zestaw Lego Friends – w 18 na 28 analizowanych ofert był sprzedawany poniżej ceny 299 zł, którą producent podaje na swojej stronie.

Internet jest do pewnego stopnia przejrzysty i konkurencja ceną może mieć sens. Jednak wymaga to od sprzedającego dość dużej dyscypliny w dbaniu o pozycjonowanie w wyszukiwarkach i porównywarkach cenowych, monitorowania cen konkurentów i reagowania na akcje promocyjne.

Tym bardziej że e-sklepy i tak nie są w najlepszej sytuacji. W ocenie wywiadowni Bisnode Polska w bardzo dobrej kondycji finansowej jest zaledwie 4,2 proc. spośród 6,8 tys. analizowanych sklepów. Do tego należy dodać 12,6 proc. sklepów w kondycji dobrej. Z drugiej strony 78,8 proc. jest w kondycji raczej słabej, a 4,3 proc. w złej.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,50

  • Śr

    3,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane