E-handel żywnością odpowiada za mniej niż 0,2 proc. wartości sprzedaży rynku FMCG

Autor: dlahandlu.pl za DM PKO BP 12 grudnia 2016 11:43

Handel żywnością przez internet znajduje się w Polsce we wczesnej fazie rozwoju. Od 2005 roku wartość sprzedaży artykułów spożywczych przez internet wzrosła w Polsce blisko 17 razy, jednak wciąż odpowiada za mniej niż 0,2 proc. wartości sprzedaży rynku FMCG, podczas gdy w Europie Zachodniej jest to już 6 proc. rynku - podają analitycy Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego w raporcie "Raport Sektorowy - dystrybucja żywności".

- Spodziewamy się, że w najbliższych 5 latach rynek utrzyma dynamikę wzrostu na poziomach 20 proc. rocznie, w 2020 r. wart będzie wart ponad 1,2 mld zł, a jego głównym motorem będą otwarcia sklepów online przez sieci handlowe, które do tej pory nie rozpoczęły jeszcze sprzedaży online - czytamy w raporcie.

Spośród 20 największych sieci detalicznych w Polsce, tylko kilka z nich prowadzi sprzedaż online. Internetowy sklep mają m.in. Tesco, Piotr i Paweł, Auchan, E.Leclerc. Ponadto dużą popularnością cieszy się również portal Frisco.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.