E-handel żywnością odpowiada za mniej niż 0,2 proc. wartości sprzedaży rynku FMCG

Autor: dlahandlu.pl za DM PKO BP 12 grudnia 2016 11:43

Handel żywnością przez internet znajduje się w Polsce we wczesnej fazie rozwoju. Od 2005 roku wartość sprzedaży artykułów spożywczych przez internet wzrosła w Polsce blisko 17 razy, jednak wciąż odpowiada za mniej niż 0,2 proc. wartości sprzedaży rynku FMCG, podczas gdy w Europie Zachodniej jest to już 6 proc. rynku - podają analitycy Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego w raporcie "Raport Sektorowy - dystrybucja żywności".

- Spodziewamy się, że w najbliższych 5 latach rynek utrzyma dynamikę wzrostu na poziomach 20 proc. rocznie, w 2020 r. wart będzie wart ponad 1,2 mld zł, a jego głównym motorem będą otwarcia sklepów online przez sieci handlowe, które do tej pory nie rozpoczęły jeszcze sprzedaży online - czytamy w raporcie.

Spośród 20 największych sieci detalicznych w Polsce, tylko kilka z nich prowadzi sprzedaż online. Internetowy sklep mają m.in. Tesco, Piotr i Paweł, Auchan, E.Leclerc. Ponadto dużą popularnością cieszy się również portal Frisco.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,73

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane