E-Izba: Potrzebna jednolitość i spójność e-etykiet

Autor: dlahandlu.pl 12 października 2016 11:45

Według badania E-Commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska aż 17 proc. badanych miało problem ze znalezieniem poszukiwanego produktu, 12 proc. doświadczyło braku informacji istotnych przy kupowaniu (dotyczących sklepu, towaru, transakcji itp.), a co dziesiąty badany napotykał na nieprawdziwe informacje lub brak istotnych informacji o produkcie. Kwestia braku uniwersalnych standardów dotyczących informacji o produktach jest więc zatem problematyczna. Zdaniem Izby Gospodarki Elektronicznej istnieje realna potrzeba wypracowania uniwersalnych standardów opisywania produktów.

IGE, korzystając z pomocy firmy członkowskiej Mobile Institiute, zapytało zarówno konsumentów i klientów internetowych sklepów, którzy kupują odzież i obuwie online, jak i sprzedawców tychże produktów, o ich zdanie na ten temat. 

Co okazało się ważne dla konsumentów: 

- publikowanie rzeczywistych zdjęć, które nie odbiegają od oryginału produktu;
- informowanie o różnych certyfikatach, np. ekologicznych;
- możliwość powiększenia zdjęcia tak, by móc przyjrzeć się szczegółom i materiałowi;
- prezentowanie większych rozmiarów danego produktu na modelce o odpowiednim rozmiarze (modelki plus size); 
- możliwość obejrzenia produktu w 3D;
- publikowanie licznych zdjęć o wysokiej jakości; 
- podgląd podczas zakupu opinii innych osób, które dany produkt już zakupiły;
- oprócz rozmiaru ogólnie (np. M/38) podawanie też wszystkich możliwych wymiarów, ponieważ rozmiary te mogą się różnić w zależności od producenta; 
- ładnie zapakowany produkt przy wysyłce, w środku np. karta od sklepu, bądź zniżka na kolejne zakupy;
- pokazywanie większej liczby „nietypowych” rozmiarów, jak XXS czy XXL;
- informowanie o czasie realizacji zamówienia;
- możliwość darmowego zwrotu produktu.

Więcej w raporcie: "Label Power. Siła e-etykiety” - standaryzacja opisu produktów dla branży odzież i obuwie

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.