e-Izba rusza z kampanią wspierającą handel w niedziele

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2017 17:37

W opublikowanym 21 marca stanowisku Rady Ministrów dotyczącym projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele - czytamy - "Projektowane przepisy powinny być tak przeredagowane, aby wprost i całkowicie wyłączały handel w internecie spod wprowadzanego zakazu”. Jest to stanowisko zbieżne ze stanowiskiem e-Izby, która aktywnie postuluje za całkowitym wyłączeniem e-handlu spod niniejszego zakazu, z uwagi na brak uzasadnienia dla objęcia takimi ograniczeniami e-sklepów.

Kolejnym krokiem e-Izby na drodze postulowania za wyłączeniem e-sklepów spod ograniczenia handlu w niedziele - jest kampania pod hasłem “Jesteśmy za handlem internetowym w niedziele”.

- Pragniemy podkreślić konieczność wspólnego działania na rzecz wyłączenia e-sklepów spod ograniczenia handlu w niedzielę. Musimy patrzeć w kategoriach zatrzymania polskiego biznesu w kraju. Zakaz handlu w niedziele będzie sprzyjał odpływowi przedsiębiorców za granicę na czym ucierpi zarówno biznes jak i Skarb Państwa. Skutki tego ograniczenia począwszy od spadku obrotów w e-sklepach, odpływu klientów do zagranicznych sklepów internetowych, redukcji zatrudnienia oraz wynagrodzeń dla pracowników przyczynią się do zahamowania dynamiki rozwoju polskiego e-commerce - podkreśla Patrycja Sass - Staniszewska, prezes zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

Izba Gospodarki Elektronicznej w swoim stanowisku do Autokorekty dotyczącej projektu ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele - podkreśla - że objęcie e-sklepów tym ograniczeniem nie ma uzasadnienia z uwagi na zautomatyzowane systemy do składania i przyjmowania zamówień w internecie, dzięki którym e-sklepy w niedziele mogą działać bez udziału pracowników. Dlatego nie ma uzasadnienia dla objęcia ograniczeniami e-sklepów.

Kampania skierowana jest do e-sklepów oraz konsumentów. W ramach kampanii e-Izba zaplanowała następujące aktywności: kampanię banerową pod hasłem “Jesteśmy za handlem internetowym w niedziele”. Oprócz emisji w kanałach e-Izby banery zostały wysłane do polskich sklepów internetowych, które mogą udostępniać je w swoich kanałach komunikacji; dedykowaną zakładkę kampanii, na której szczegółowo opisano postulaty e-Izby, a także podjęte przez nią dotychczas działania na rzecz wyłączenia e-handlu spod ograniczenia handlu w niedziele; realizację badania, którego celem jest poznanie opinii o zakazie handlu w niedziele - pracowników sklepów internetowych, właścicieli, a także polskich konsumentów. Raport z badania zostanie opublikowany w ciągu kilku najbliższych dni; wydarzenie na Facebooku poświęcone kampanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane