e-Izba: Zakaz handlu w niedziele przyczyni się do ekspansji zagranicznych e-sklepów

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 lutego 2017 11:06

“Solidarność” na ostatnim spotkaniu w Sejmie zaznaczała, że chce wyłączyć spod ograniczeń handlu w niedziele zautomatyzowany e-handel, który funkcjonuje w niedziele bez konieczności angażowania pracowników. Zaproponowane zmiany nie realizują jednak tego celu. Ograniczenia nie będą bowiem dotyczyć tylko sklepów, które nie zatrudniają pracowników. Nie sprecyzowano jednak, w jakim dniu nie mogą być oni zatrudniani. - Przez to, interpretując zaproponowaną zmianę czysto literalnie, jeśli e-sklep zatrudnia pracowników w dni powszednie, to nie będzie mógł prowadzić handlu w niedziele nawet, gdy tego dnia nie korzysta z pomocy pracowników - wyjaśnia e-Izba.

- Liczymy, że ten problem zostanie rozwiązany. Jeśli nie, to w praktyce mogą pojawić się bardzo poważne wątpliwości czy w niedziele będziemy mogli składać zamówienia w sklepach internetowych- mówi mec. Witold Chomiczewski, pełnomocnik Izby Gospodarki Elektronicznej ds. legislacji, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy.

- Niezależnie od tego cały e-handel powinien zostać wyłączony spod ograniczeń. Polskie sklepy internetowe muszą bowiem konkurować ze sklepami zagranicznymi, których ograniczenia handlu w niedziele nie dotyczą. Sklepy te uzyskają więc przewagę nad polskimi, gdyż już w niedziele będą mogły przygotować towar do wysyłki. Polskie sklepy nie będą miały takiej możliwości. To spowoduje utratę pozycji konkurencyjnej polskich sklepów internetowych względem zagranicznej konkurencji. Pociągnie to za sobą przenoszenie polskich sklepów internetowych poza Polską, co przełoży się na wzrost bezrobocia i spadek wpływów z podatków do budżetu państwa - dodaje mec. Chomiczewski.

e-Izba konsekwentnie postuluje za wyłączeniem handlu elektronicznego spod ustawy o zakazie handlu w niedziele. Z tej formy zakupów korzysta już prawie połowa Polaków. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” Polacy wyraźnie dostrzegają korzyści z tej formy zakupu w porównaniu z kupowaniem offline. Wśród najważniejszych z nich wymieniają: wygodę (45 proc.), oszczędność czasu (39 proc.) i pieniędzy (35 proc.) oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów stacjonarnych (36 proc.).

Zakupy internetowe z założenia wiążą się z dowolnością czasu, w jakim je realizujemy.  - Polacy coraz chętniej i liczniej korzystają z możliwości dokonywania zakupów online. Obecnie, lwia część polskich e-konsumentów kupuje w rodzimych e-sklepach. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność zagranicznych sklepów internetowych w połączeniu z zakazem handlu w niedziele dla tych polskich - możemy spodziewać się utraty przez polskie sklepy internetowe pozycji konkurencyjnej względem zagranicznych e-sklepów, których ograniczenia nie obejmą. Zakaz handlu w niedziele nałożony na e-commerce przyczyni się w sposób bezpośredni do ekspansji zagranicznych e-sklepów, w których polski konsument będzie wydawał swoje pieniądze - informuje Patrycja Sass - Staniszewska, prezes zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.