E.Leclerc chce sprzedawać więcej produktów regionalnych

Autor: dlahandlu.pl 30 czerwca 2017 10:14

E.Leclerc jest w trakcie opracowywania planu akcji z produktami regionalnymi  w ramach przedsięwzięcia „Nasze Regiony Mają Talent” na przyszyły rok. Sieć chce częściej sprzedawać lokalną żywność, mimo iż procentowy udział tych produktów w sprzedaży jest jeszcze niewielki - wynosi 1 proc. w czasie trwania akcji.

W sumie w ramach akcji prowadzonej od 2015 rok na półkach sklepów E.Leclerc pojawiło się kilka tysięcy produktów regionalnych i tradycyjnych. Produkty, które sprzedają się najlepiej wchodzą na stałe do oferty. Przedstawiciele sieci zaznaczyli, że nie każdy produkt regionalny sprzedaje się dobrze w skali całego kraju, dlatego E.Leclerc skupi się na towarach charakterstycznych dla danego obszaru. 

Produkty tradycyjne i regionalne wpisują się w nowe trendy konsumenckie o charakterze globalnym, czyli dbałość o zdrowie, kondycję fizyczną przy poszanowaniu środowiska naturalnego. - W trendach kulinarnych na 2017 rok przewiduje się triumfalny powrót do produktów polskiego pochodzenia, co można wiązać z trendem zwanym „powrót do przeszłości”, a zatem do produktów tradycyjnych i regionalnych. Z badania ilościowego i jakościowego, przeprowadzonego przez firmę badawczą ARC Rynek i Opinia w kwietniu 2017 roku wynika m.in., że: co drugi respondent wskazał, że kupując te produkty jest świadom tego co spożywa, ale też przejawia postawę etnocentryzmu konsumenckiego, który jest nowym trendem współczesnej konsumpcji (wspieranie polskich producentów), jest to także tworząca się forma spędzania wolnego czasu (targ śniadaniowy). Żywność tradycyjna jest kupowana najczęściej w małych sklepach, specjalistycznych, kiermaszach, regionalna w miejscach ich pochodzenia, dania gotowe (pierogi, kartacze)w sklepach sieciowych lub osiedlowych. Nie wszyscy respondenci odróżniają te produkty, warto zatem pomyśleć o akcjach edukacyjnych - uważa prof. dr hab. Anna Dąbrowska ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    11,95

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.