E. Leclerc Polska: Jesteśmy siecią najbardziej zagrożoną przez rynek dyskontów

Autor: www.dlahandlu.pl 7 czerwca 2017 09:55

 E. Leclerc Polska: Jesteśmy siecią najbardziej zagrożoną przez rynek dyskontów sklep E.Leclerc, fot. materiały prasowe

Łączna sprzedaż sieci E.Leclerc w pierwszym kwartale br. wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego o 0,75 proc. Detalista jest jednak zadowolony z wyniku. - Cieszy nas on tym bardziej, gdyż jesteśmy siecią najbardziej zagrożoną przez rozwijający się rynek dyskontów - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Krzysztof Gajewski, członek zarządu E. Leclerc Polska.

Jak wynika z badania firmy Nielsen w I kw. 2017 roku sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 2,1 proc. W tym samym czasie sprzedaż w hipermarketach spadła o 3,8 proc. Jest to ogromna zmiana w porównaniu z I kw. 2016 roku gdy sprzedaż detaliczna wzrosła w tym formacie o 1,3 proc.
Jak zatrzymać ten niekorzystny trend?

- W ramach marki E.Leclerc działają zarówno hipermarkety jak i supermarkety. W obu formatach łącznie sprzedaż w I kwartale 2017 r., w odniesieniu do analogicznego okresu w roku 2016, wzrosła o 0,75%. Uważamy, że wynik ten w kontekście tego segmentu rynku jest zadowalający. Cieszy nas on tym bardziej, gdyż jesteśmy siecią najbardziej zagrożoną przez rozwijający się rynek dyskontów. W pierwszej strefie zasięgowej naszych sklepów jest średnio najwięcej sklepów dyskontowych w porównaniu z innymi sieciami hipermarketów - podkreśla nasz rozmówca.

- Myślę, że wpływ na pozytywne wyniki ma przede wszystkim nasza konsekwentna polityka niskich cen dotycząca całego asortymentu, a nie tylko wybranych produktów. Duże znaczenie mają też szeroki wybór asortymentu oraz udane akcje promocyjne. W I kwartale 2017 roku przeprowadziliśmy dużą akcję promocyjną pod nazwą Super Power, w ramach której oferowaliśmy klientom markowe produkty w atrakcyjnych cenach. Akcja trwała 4 tygodnie i była komunikowana w 4 katalogach ogólnopolskich w szacie graficznej zharmonizowanej z resztą krajów, w których działa E.Leclerc - wyjaśnia Krzysztof Gajewski.

E.Leclerc działa na polskim rynku już od ponad 20-stu lat. Pierwszy sklep powstał na warszawskim Ursynowie w 1995 roku. Obecnie w ramach sieci działa ponad 40 placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Lidia 2017-06-12 09:17:43

    Pracując w innej sieci zagranicznej w małym mieście pod Warszawą, wole chodzić do Leclerka w pobliżu domu, a nie dawać nawet mojemu pracodawcy. Co oni nie sprzedają w discountach! tam gdzie pracuję to strach, bułki odgrzane, kilka razy odmrożone, mięso jest zawsze z za granicą pod naszą marką, normalnie Niemcy kupują najtaniej a nie moją się o klienta, dużo tv a mało robią aby dobre produkty sprzedawać.. a po co... Klient paczy tv i jedzie kupować... Szukam pracy ale ludzie w Leclercu pracują dawno i nie opuszczają miejsca pracy. Wiedzą gdzie jest lepiej. Brawo dla sieci Leclerc!

  • anna 2017-06-08 09:57:42

    E.Leclerc jest dosyć fajną siecią. Ale.. problem tkwi w tym, że każdy sklep jest oddzielnym podmiotem i nie ma spójności jaka jest w sieciach. Wszelkie rozliczenia są robione z każdym sklepem osobno. Dla dostawców jest to problem. Dla każdego ze sklepów również. Poza tym bardzo wolno się sieć E.Leclerc rozwija. Ciągle jest to mała ilość sklepów i mała siła zakupowa aby uzyskiwać najlepsze ceny. Jednak Wasza polityka cenowa sprawia, że Klient kupując w naszych sklepach ma dobre ceny. Trzeba sporo pracy aby E.Leclerc nie został z tyłu.

  • tyle w temacie 2017-06-08 06:46:55

    panie Gajewski bo trzeba się umieć dostosować inaczej skończycie jak Tesco. Ceny to jedno, ale brak Wam dbałości o jakość i świeżość zwłaszcza w Gdanskdis. Wiem , że nie ma Pan wpływu na to, wszak każda jednostka to odrębny indywidualny twór.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane