E.Leclerc skupia się na lokalnych producentach. Czy tym wygra z dyskontami?

Autor: dlahandlu.pl 29 czerwca 2017 13:30

E.Leclerc skupia się na lokalnych producentach. Czy tym wygra z dyskontami? E.Leclerc w ciągu paru ostatnich lat, wydał cykl katalogów „Nasze Regiony Mają Talent”, fot. materiały prasowe E.Leclerc

Polacy kupują żywność tradycyjną i regionalną bo smakuje lepiej od innych produktów (65%), chcą wspierać polską gospodarkę (51%) i chcą być świadomi tego, co jedzą (49%). Najchętniej kupują ją na bazarach i u lokalnych producentów, ale najczęściej robią to w dużych sklepach sieciowych i sklepach osiedlowych. Są to najciekawsze informacje wynikające z badania „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej”, wykonanych na zlecenie grupy hiper- i supermarketów E.Leclerc.

Żywność regionalna i tradycyjna - świadomość i trendy w żywieniu
Badanie pokazało, że polscy konsumenci, kupując produkty regionalne i tradycyjne są świadomi tego, co spożywają. 72% z nich planuje zakupy przed pójściem do sklepu. Wyniki potwierdzają także wzrost popularności etnocentryzmu konsumenckiego. Jest to obserwowany od kilku lat trend współczesnej konsumpcji polegający na wspieraniu lokalnych producentów. Moda na żywność tradycyjną i regionalną wiąże się także z formą spędzania wolnego czasu, czego przykładem jest sukces targów śniadaniowych. Te konteksty przywołała w swojej wypowiedzi prof. Anna Dąbrowska ze Szkoły Głównej Handlowej: - Produkty tradycyjne i regionalne wpisują się w nowe tendencje konsumenckie o charakterze globalnym, czyli dbałość o zdrowie, kondycję fizyczną przy poszanowaniu środowiska naturalnego. W nurtach kulinarnych z kolei, na 2017 rok przewiduje się triumfalny powrót do produktów polskiego pochodzenia, co można wiązać z trendem zwanym „powrotem do przeszłości”, a zatem do produktów tradycyjnych i regionalnych.
Wnioski z badania potwierdzają obserwowane od kilku lat na polskim rynku trendy żywieniowe
i lifestyle’owe, takie jak slow food, małe targi żywności i wspieranie lokalnego biznesu.

Przede wszystkim jakość
Wywiady przeprowadzone na grupie reprezentatywnej pokazały, że żywność tradycyjna kojarzy się przede wszystkim z czymś smacznym, pachnącym, znanym od lat. Są to produkty, które mają znaną, utrwaloną w tradycji recepturę, nie ma w nich „ulepszaczy”, tylko naturalne składniki. Najczęściej kojarzone produkty regionalne to przede wszystkim tradycyjne wędliny: szynki i kiełbasy bez solanki i konserwantów, sery o regionalnym pochodzeniu, pieczywo, ciasta, tradycyjnie warzone piwa, musy, konfitury, dżemy, miód. Żywność regionalna kojarzy się z produktami z określonego regionu, np. z Kresów czy z Podhala. Według badanych, produkty te mają naturalny wygląd, czyli nie są „sztucznie piękne” i idealne. Są jednak, ze względu na region pochodzenia, trudniej dostępne niż produkty tradycyjne.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,77

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane