E-sklepy mogą zwiększyć sprzedaż stosując sposoby handlu tradycyjnego

Autor: dlahandlu.pl 29 czerwca 2017 12:32

Ponad połowa klientów odwiedzających sklepy internetowe porzuca koszyk zakupowy bez dokonania transakcji. Rozwiązaniem na ich zatrzymanie mogą być m.in. raty on-line, które w swojej tradycyjnej formie – dostępnej w sklepach stacjonarnych – są znanym i lubianym sposobem finansowania zakupów przez Polaków. Jak wynika z informacji Biura Informacji Kredytowej, aż połowa rodaków spłaca obecnie raty.

Dane BIK potwierdza badanie wykonane przez ARC Rynek i Opinie na zlecenie PayU i XTB. Aż 40 proc. ankietowanych, stanowiących reprezentatywną grupę dorosłych Polaków, potwierdziło, że w ciągu ostatnich dwóch lat zrobiło zakupy na raty. Dodatkowo, 1/3 wzięła kredyt gotówkowy na dowolny cel, a 9 proc. skorzystało z tzw. chwilówki.

Z kolei brytyjska firma konsultingowa Ovum dowodzi, że konsumenci porzucają koszyk zakupowy przed dokonaniem transakcji głównie z powodów finansowych: zbyt wysokiego łącznego kosztu transakcji, braku środków na koncie lub braku wiedzy na temat alternatywnych metod finansowania zakupów. Poza tym, klienci stają się coraz bardziej wymagający. Liczy się łatwość znalezienia interesującego produktu – proces wyszukiwania powinien być ograniczony do kilku kliknięć.

Kluczową kwestią wpływającą na decyzję o dokonaniu zakupu jest również szybkość transakcji. Najlepszym przykładem, że Polacy lubią płacić szybko i wygodnie, są płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych, które stanowią już ponad 60% płatności bezgotówkowych (Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego”, Narodowy Bank Polski, 2017). Podobnie jest w sklepach on-line – im więcej czasu i kliknięć potrzeba na dokonanie płatności, tym częściej porzucany jest koszyk zakupowy.

Jakie działania powinny podejmować e-sklepy? Odpowiedzią jest stałe dostosowywanie sklepów internetowych do aktualnych trendów oraz wprowadzanie prostych metod płatności, które przyspieszą i ułatwią podjęcie decyzji zakupowych. Warto wziąć pod uwagę przede wszystkim raty, które są popularnym sposobem finansowania zakupów w sklepach stacjonarnych i mogą znacząco przyczynić się także do rozwoju branży e-commerce.

Zdaniem samych sprzedawców, wprowadzenie nowych metod płatności, umożliwiających m.in. kredytowanie zakupów, zwiększyłoby sprzedaż w ich sklepach. Dzisiejszy klient chce bowiem robić zakupy łatwo, szybko i bez wyrzeczeń, nawet w sytuacji, gdy nie ma odpowiednich środków na koncie. Według danych pochodzących z „Europejskiego Raportu Płatności Konsumenckich 2016”, w Polsce aż 52 proc. ankietowanych zaciągnęło w poprzednim roku kredyt na zakup dóbr konsumenckich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane