E-sklepy preferują krótkie i wyraziste akcje promocyjne

Autor: dlahandlu.pl 2 grudnia 2015 12:42

– Odpowiednia strategia rabatowa to dla polskich sklepów internetowych jeden z kluczowych sposobów pozyskania nowych i utrzymania stałych klientów. W przeciwieństwie do tradycyjnych sklepów, e-sklepy preferują krótkie i wyraziste akcje promocyjne, stąd z roku na rok wzrastająca liczba e-sklepów biorących udział w rabatowym Black Friday czy Dniu Darmowej Dostawy – mówi Szymon Dobosz z kodyrabatowe.pl.

Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy – te wydarzenia rozpoczynające przedświąteczną gorączkę zakupów coraz mocniej utrwalają się w świadomości Polaków.

Moda na Black Friday, Cyber Monday czy Dzień Darmowej Dostawy przywędrowała do Polski z USA, kraju słynącego z długiej historii kuponów rabatowych i wielkich akcji promocyjnych. - W Polsce standardowo kody rabatowe na cały asortyment sklepu nie przekraczają 10-20 proc., natomiast w czasie Black Friday były oferowane zniżki nawet do 40 proc. Te rabaty robiły wrażenie, choć nie takie jak 80 proc. zniżki, jakie można dostać tego dnia w Stanach Zjednoczonych. Przed polskimi sklepami jeszcze długa droga do zaproponowania realnie wyjątkowych zniżek. Wiele sklepów wciąż tylko podpina swoje aktualne oferty promocyjne do akcji Black Friday lub oferuje symboliczne rabaty – analizuje Szymon Dobosz, CEO grupy International Coupons, właściciela portalu i aplikacji mobilnej kodyrabatowe.pl.

Z roku na rok popularność Black Friday w Polsce wzrasta, co pokazują choćby statystyki Google. W porównaniu do 2014 r., w tym roku zanotowano niemal 3-krotny wzrost zainteresowania hasłem „Black Friday” w największej wyszukiwarce.

Z kolei Cyber Monday, lansowany w USA jako alternatywa dla wyprzedaży stacjonarnych, w Polsce funkcjonuje szczątkowo. – W rzeczywistości Black Friday zagarnęły w Polsce sklepy internetowe, dlatego niewiele z nich organizowało dodatkowo wyprzedaże w poniedziałek – dodaje Szymon Dobosz. Specjalne dni, w których oferowane są bardzo wysokie rabaty, w Europie, jak i w Polsce, przyjęły się głównie właśnie w branży e-commerce. Wynika to ze specyfiki europejskich sklepów stacjonarnych, które bardziej nastawiają się na sezonowe wyprzedaże niż jednorazowe akcje promocyjne.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.