E-zakupy spożywcze w modelu on-demand to coraz popularniejszy trend

Autor: dlahandlu.pl 4 kwietnia 2017 11:06

Ekonomia współdzielenia polega na łączeniu osób za pomocą platform internetowych, umożliwiając im świadczenie usług lub wspólne korzystanie z aktywów, zasobów, czasu, umiejętności lub kapitału. W ten nurt wpisują się platformy takie jak szopi.pl. Szopi.pl jest obecnie dostępne w Warszawie i Krakowie, a w planach są już kolejne miasta. Za pomocą szopi.pl można zamówić dostawę produktów spożywczych z kilku ogólnopolskich sieci spożywczych oraz szeregu bardziej lokalnych sklepów. Pomysłodawcy tego projektu gwarantują, że zamówione zakupy pod drzwiami znajdą się w ciągu godziny.

–  Dostawy tego samego dnia były zawsze pewnym ideałem – prawie nie do osiągnięcia w handlu internetowym. Alternatywą są dostawy w modelu na żądanie (on demand), który można nazwać ”Uberem” dla zakupów spożywczych. Zamówienie klienta jest podejmowane przez szopera, który robi zakupy w sklepie w tej samej dzielnicy miasta i od razu dowozi towar klientowi pod drzwi – komentuje Zbigniew Płuciennik, ekspert szopi.pl

Serwisy takie jak Instacart podobnie jak Uber zawierają elementy „sharing economy” – korzystają z wykonawców, którzy dzięki smartfonom, mogą rozpoczynać i kończyć swój „dyżur” w dowolnym momencie i korzystają z własnych środków transportu. Jednak czasem są one nazywane „on-demand economy” lub „gig economy” („gospodarka fuchy”) ponieważ uczestniczący w nich wykonawcy jednak traktują często swoje zajęcie jako główną działalność zarobkową. 

– Największą i najbardziej znaną firmą działającą w ten sposób jest amerykański Instacart – od startu w 2012 roku dostarcza już w 35 największych miastach USA. Ten model rozwija się bardzo dobrze w Azji a w Europie jest obecny w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i ostatnio również w Polsce. Główną korzyścią dla konsumentów w porównaniu do klasycznych supermarketów internetowych jest tu szybka dostawa – nawet w ciągu godziny. Oprócz tego firmy on-demand przykładają bardzo dużą wagę do jakości kontaktu z klientem – dodaje Zbigniew Płuciennik, ekspert szopi.pl

Dowodem na to, że e-zakupy spożywcze w modelu on-demand to coraz popularniejszy trend jest fakt, że Carrefour Polska zamierza w II kwartale tego roku udostępnić internetową platformę sprzedaży Marketplace, łączącą zewnętrznych sprzedających z klientami oraz program z zakresu tzw. ekonomii współpracy (collaborative economy), w którym klienci będą mogli zlecać innym osobom robienie i dostarczanie zakupów ze sklepów Carrefour, poinformowali przedstawiciele spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.