EEC 2015: Nowy klient, nowy konsument

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2015 14:48

EEC 2015: Nowy klient, nowy konsument Na zdj. uczestnicy debaty, fot. PTWP

O nowym modelu zachowań klientów z pokolenia Y, zmianach w relacjach producent-konsument oraz roli nowych form komunikacji w procesie sprzedaży rozmawiali paneliści w trakcie dyskusji "Nowy klient, nowy konsument", która odbyła się podczas VII edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Charakterystyka zachowań klienta z pokolenia Y oraz odpowiedź na pytanie jak nowocześnie i sprawnie zarządzać relacjami z masowym klientem to kwestie, wokół których toczyła się dyskusja moderowna przez Magdalenę Dziewguć, dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią Google INC., dyrektor programową Fundacji Rozwoju Kompetencji strategicznych. Uczestnicy, reprezentujący szerokie spektrum branż, pokusili się o znalezienie wspólnego mianownika w celu kształtowania nowych strategii biznesowych.

Marek Sypek, prezes zarządu spółki Agros-Nova, zwrócił uwagę na zmiany, jakie zaszły w procesie komunikacji firm z klientami. – Dziś budżety reklamowe w coraz większym stopniu lokowane są w internecie. Konsument zmienia się permanentnie i ewoluuje. Jeszcze niedawno istniało rozróżnienie między konsumentem a shopperem, teraz ten podział zanikł. Obecny konsument jest klientem, konsumentem i użytkownikiem jednocześnie. Ogólny dostęp do internetu i siła rażenia mediów społecznościowych wykreowały nowy rodzaj komunikacji – mówił prezes Agros-Nova.

- Dawniej klient był związany z brandem, dziś coraz trudniej znaleźć konsumentów przywiązanych do marki. Znakiem czasu jest, że poprzez social media łatwo zniszczyć pozycję rynkową - zmieniło się więc podejście do kreowania wizerunku firm i produktów. Ta ogromna zmiana dokonała się na przestrzeni kilku ostatnich lat, a strategie działania w nowych warunkach będą dopiero opracowywane - mówił Piotr Łuba, partner zarządzający, dział doradztwa biznesowego, PwC.

Kluczowa zmiana leży w podejściu młodego pokolenia do konsumpcji. Tomasz Niewiedział, dyrektor obszaru bankowości mobilnej i internetowej, Bank Zachodni WBK, Grupa Santander zauważa, że młodzi konsumenci są przyzwyczajeni do usługi na żądanie. - Usługa ma być tu i teraz, to największa zmiana mentalna. Nowy konsument nie planuje. Wszystkie obszary są zdigitalizowane i wszystko można szybko znaleźć w sieci - kwestia za ile i w jaki sposób. Nasz model biznesowy opiera się na założeniu, że najpierw przyciągamy użytkownika, najczęściej za pomocą aplikacji mobilnej, coś mu dajemy, a dopiero potem proponujemy produkt – wyjaśnił przedstawiciel BZ WBK.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,22

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane