EEC 2015: Nowy klient, nowy konsument

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2015 14:48

EEC 2015: Nowy klient, nowy konsument Na zdj. uczestnicy debaty, fot. PTWP

O nowym modelu zachowań klientów z pokolenia Y, zmianach w relacjach producent-konsument oraz roli nowych form komunikacji w procesie sprzedaży rozmawiali paneliści w trakcie dyskusji "Nowy klient, nowy konsument", która odbyła się podczas VII edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Charakterystyka zachowań klienta z pokolenia Y oraz odpowiedź na pytanie jak nowocześnie i sprawnie zarządzać relacjami z masowym klientem to kwestie, wokół których toczyła się dyskusja moderowna przez Magdalenę Dziewguć, dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią Google INC., dyrektor programową Fundacji Rozwoju Kompetencji strategicznych. Uczestnicy, reprezentujący szerokie spektrum branż, pokusili się o znalezienie wspólnego mianownika w celu kształtowania nowych strategii biznesowych.

Marek Sypek, prezes zarządu spółki Agros-Nova, zwrócił uwagę na zmiany, jakie zaszły w procesie komunikacji firm z klientami. – Dziś budżety reklamowe w coraz większym stopniu lokowane są w internecie. Konsument zmienia się permanentnie i ewoluuje. Jeszcze niedawno istniało rozróżnienie między konsumentem a shopperem, teraz ten podział zanikł. Obecny konsument jest klientem, konsumentem i użytkownikiem jednocześnie. Ogólny dostęp do internetu i siła rażenia mediów społecznościowych wykreowały nowy rodzaj komunikacji – mówił prezes Agros-Nova.

- Dawniej klient był związany z brandem, dziś coraz trudniej znaleźć konsumentów przywiązanych do marki. Znakiem czasu jest, że poprzez social media łatwo zniszczyć pozycję rynkową - zmieniło się więc podejście do kreowania wizerunku firm i produktów. Ta ogromna zmiana dokonała się na przestrzeni kilku ostatnich lat, a strategie działania w nowych warunkach będą dopiero opracowywane - mówił Piotr Łuba, partner zarządzający, dział doradztwa biznesowego, PwC.

Kluczowa zmiana leży w podejściu młodego pokolenia do konsumpcji. Tomasz Niewiedział, dyrektor obszaru bankowości mobilnej i internetowej, Bank Zachodni WBK, Grupa Santander zauważa, że młodzi konsumenci są przyzwyczajeni do usługi na żądanie. - Usługa ma być tu i teraz, to największa zmiana mentalna. Nowy konsument nie planuje. Wszystkie obszary są zdigitalizowane i wszystko można szybko znaleźć w sieci - kwestia za ile i w jaki sposób. Nasz model biznesowy opiera się na założeniu, że najpierw przyciągamy użytkownika, najczęściej za pomocą aplikacji mobilnej, coś mu dajemy, a dopiero potem proponujemy produkt – wyjaśnił przedstawiciel BZ WBK.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.