EEC 2016: Czy system rekomendacji pomoże w samoregulacji e-commerce?

Autor: ww.dlahandlu.pl 20 maja 2016 13:35

EEC 2016: Czy system rekomendacji pomoże w samoregulacji e-commerce? Na zdj. uczestnicy debaty, fot. Żelazna Studio

Jednym z najważniejszych trendów rynkowych jest obecnie ekonomia współpracy. Ten model biznesowy reprezentują m.in. Uber czy BlaBlaCar. Zaufanie do transakcji w internecie jest wyższe, niż nam się wydaje. Bardzo ważną rolę pełnią tutaj serwisy rekomendacyjne, którym konsumenci ufają na takim poziomie, jak własnym znajomym - mówił Dawid Sokołowski, założyciel Sieci Sensownego Biznesu podczas panelu "15 lat e-commerce w Polsce" na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

- Pamiętajmy, że systemy oceniają w dwie strony - zarówno klientów jak i przedsiębiorców. Klienci również nie zawsze zachowują się fair. W przyszłości serwisy rekomendacyjne będą główną siecią, gdzie transakcje internetowe będą zabezpieczane. To właśnie one staną się głównym źródłem zaufania, a nie regulacje prawne. Ekonomia współpracy jest prawdziwą rewolucją zmian. Dzisiejszy świat idzie w kierunku współdzielenia, wynajmowania, a nie posiadania. Jest to ważny trend, który jest efektywny. Dbanie o reputację w sieci jest bardzo ważne. Wkrótce przedsiębiorcom po prostu nie będzie opłacało się oszukiwać - wyjaśnił Dawid Sokołowski.

- To prawda, że duża część rynku ma zdolność do samoregulacji, ale część zawsze będzie zachowywała się inaczej. To powoduje różnicowanie warunków konkurowania. Nowe narzędzia, które zyskał UOKiK, jak tajemniczy klient, na pewno pomogą w zwiększeniu poziomu samoregulacji. System bez rozwiązań prawnych oparty wyłącznie na rekomendacji może funkcjonować wyłącznie w idealnym świecie. Pamiętajmy, że nie każdy konsument umie rozsądnie korzystać z sieci zaufania np. seniorzy - odpowiadała Dorota Karczewska, wiceprezes UOKiK. 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.