"Efekt skali" w Biedronce przekonuje producentów do dedykowanych opakowań

Autor: warehouse-monitor.pl 23 kwietnia 2013 09:23

Jednym z elementów realizowanej strategii wpływających na postrzeganie sieci wśród konsumentów są inne od typowych opakowania jednostkowe. Oznacza to, że ten sam asortyment w Biedronce sprzedawany jest w innych opakowaniach niż u konkurencji - czytamy w portalu warehouse-monitor.pl.

Przykładowo - produkt dostępny w innych sieciach w opakowaniu 250 g w Biedronce sprzedawany jest w paczkach 300-gramowych. Taki mechanizm działa także przy napojach, chociażby w przypadku piwa - zamiast typowych puszek 0,5 l w Biedronkach znaleźć można puszki o pojemności nieco większej. Puszka w Biedronce ma pojemności 1 pinty.

Z kolei popularny napój gazowany w wielu punktach dostępny jest „w wersjach" litrowej, półtoralitrowej czy dwulitrowej, a w Biedronce - jako 1,75 l -Oczywiście inne opakowania przekładają się na obsługę logistyczną towarów. Wynika to chociażby z faktu, że większe jednostki towaru to mniej jednostek w opakowaniu zbiorczym czy na palecie. Do innych rozmiarów przystosowane są zatem wszystkie ogniwa łańcucha dostaw - zarówno centra dystrybucyjne, jak i flota transportowa są tu w miarę uniwersalne. Takie nietypowe opakowania jednostkowe to element współpracy z partnerami handlowymi. Gramatury produktów są inne niż w pozostałych sieciach sprzedaży. Z „zaopatrzeniowego" punktu widzenia działa tu „efekt skali" - mogąc zaoferować sprzedaż w tak dużej liczbie punktów na mapie kraju sieci, znacznie łatwiej Biedronce „przekonać" producentów do realizacji produkcji w dedykowanych opakowaniach.

 

W sieci Biedronki jest ok. 500 dostawców.  Flota JMP to obecnie ponad 1000 pojazdów.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • klik 2013-04-29 14:30:40

    Biedrona nielegalnie/ich formatów nie mogą nabyywać inni a mamy wolny handel/ robi co chce z producentami ,a UOKiK udaje ,że tego nie widzi.Chory kraj!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.