Eksperci: Ceny reklam telewizyjnych wzrosną w 2018 r. o 2-6 proc.

Autor: wirtualnemedia.pl 7 grudnia 2017 12:23

W przyszłym roku stacje telewizyjne nadal będą borykać się z brakiem zasobów reklamowych. Nadwyżka popytu nad podażą czasu reklamowego będzie się utrzymywać, dlatego też podwyżki cenników są nieuniknione. Według obecnych estymacji rynek reklamy tv w 2018 roku może wzrosnąć o 2-3 proc., a ceny reklam zostaną podwyższone od 2 do 6 proc. – prognozują eksperci dla Wirtualnemedia.pl.

Jak czytamy w Wirtualnemedia.pl, biura reklam telewizji ogólnopolskich, które negocjują właśnie warunki handlowe na przyszły rok, zaczynają prezentować rynkowi zasady polityki handlowej, która ma obowiązywać w przyszłym roku. Jako pierwsze ujawniło je Biuro Reklamy TVN Media, obsługujące sprzedaż reklam w stacjach TVN i wielu kanałach tematycznych. Kluczowe reguły pozostały niezmienione, ale nastąpiła kilkuprocentowa korekta cennika - zarówno w TVN, jak i w Premium TV. O 4 proc. więcej zapłacą klienci o najmniejszych budżetach (do 2 mln zł), a dla pozostałych, z wyższymi budżetami ceny wzrosną o 8 proc.

Eksperci z domów mediowych zwracają uwagę, że to właśnie stabilna sytuacja ekonomiczna Polski wpłynęła na dobrą koniunkturę na rynku reklamy (wzrost o 2,9 proc.), co przekłada się również na stabilną prognozę rynku reklamy telewizyjnej (0,5 proc.). Według estymacji Dentsu Aegis Network Polska rynek reklamy w 2018 roku wzrośnie o 3,1 proc., w tym rynek telewizyjny zanotuje niewielki wzrost 0,4 proc. - Przy jednoczesnym spadku ATV, jak również dalszym spadku udziału tzw. wielkiej czwórki stacje borykają się z popytem przewyższającym podaż. Wszystkie stacje notują blisko 100 proc. sprzedaż posiadanych zasobów reklamowych - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl Łukasz Karwacki, multiscreen investment manager w Amplifi (Dentsu Aegis Network).

To właśnie te czynniki powodują, że wszystkie stacje telewizyjne zapowiadają inflację cen na przyszły rok. Zdaniem Łukasza Karwackiego, w zależności od aktualnych wyników w oglądalnościach, walki o utrzymaniu udziałów w rynku głównych stacji jak i pozycji brokerskiej presja inflacyjna będzie się różniła. - Według naszych estymacji wyniesie od 2 do 6 proc. Pamiętajmy, że koszt dotarcia do widza, budowy zasięgu w telewizji w Polsce jest jednym z najniższych w Europie. Analizując te czynniki szacujemy, że wszyscy nadawcy będą szukali możliwości zwiększenia swoich przychodów z reklamy telewizyjnej w szczególności nadawca publiczny - podkreśla Karwacki.

więcej na Wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane