Eksperci: Im bogatsze społeczeństwo tym udział dyskontów w rynku większy

Autor: dlahandlu.pl 19 maja 2015 10:17

Udziały rynkowe dyskontów rosną wprost proporcjonalnie do siły zakupowej konsumentów w poszczególnych krajach. Oznacza to, że im społeczeństwo jest bogatsze tym udział dyskontów w rynku jest większy - wynika z analizy RegioData Research.

Z tego powodu dyskonty są rzadko lub w ogóle nieobecne w krajach z niską siłą zakupową konsumentów, czyli w Bośni, na Białorusi i w Albanii.

Największy udział w rynku dyskonty mają w Belgii i w Niemczech (41 proc.), Danii (37 proc.), Norwegii (35 proc.) i w Austrii (29 proc.). W Polsce udział dyskontów w rynku wynosi ok. 24 proc.

Przeczytaj także:

Najniższe udziały rynkowe dyskonty mają we Włoszech (12 proc.), Francji (10 proc.) i Anglii (8 proc.).

Jednocześnie dyskonty czują rosnącą presję ze strony odnoszących sukcesy "normalnych supermarketów", które wygrywają pomimo forsowanej przez dyskonty strategii "taniości". Reakcją dyskonterów jest więc upodabnianie się do supermarketów: powiększanie liczby produktów, zwiększanie półki ze świeżymi produktami, wprowadzanie własnych piekarni i udoskonalanie layoutu sklepów. 

Jednak w niektórych krajach dyskonty doszły już do granic swoich możliwości, gdyż jak twierdzą eksperci górna granica udziały dyskontów w rynku to 35-40 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • JK 2015-05-19 20:15:51

    @ms No właśnie. Bogaci znają lepiej wartość pieniędzy i rozsądnie wydaję je w "najtańszych" co do zasady sklepach. A nasi hydraulicy jeżdżą do Francji lub Anglii pracować charytatywnie, żeby nieco wspomóc tamtejszych biedaków :)

  • ms 2015-05-19 14:23:27

    bez sensu! czyli w anglii i francji społeczeństwo jest biedniejsze niż polsce

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,28

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.