Eksperci na Food Show 2017: Polska żywność potrzebuje mocnej marki

www.portalspozywczy.pl 16 marca 2017 10:23

Wyczerpały się proste rezerwy wzrostu, czyli obniżanie kosztów bez utraty jakości. Coraz trudniej konkurować ceną, ale także coraz trudniej konkurować jakością. Receptą na to jest stworzenie marki – wynika z wypowiedzi panelistów debaty „Żywność – najlepsza wizytówka promocyjna Polski” podczas Food Show 2017.

- Problemem, który dotyka polski eksport żywności, jest brak wyróżnika, który powodowałby, że ta marka będzie znana na świecie – mówił Mateusz Kowalewski, prezes zarządu Hortimex Plus.

Jego zdaniem, jeśli nie będziemy pracować nad marką staniemy przed wyborem – albo cena albo protekcjonizmy. A trzeba o to zadbać, ponieważ nasz rodzimy rynek nie jest w stanie zapewnić nam takich wzrostów, jakie firmy oczekują.

Paweł Kocoń, Dyrektor Rozwoju Rynku, Agencja Rynku Rolnego dodał, że w celu budowania marki ARR zachęca firmy do wspólnych stoisk na międzynarodowych targach żywności. Promujemy brand „Poland Taste Good” – w każdym języku w jednym znaku graficznym.

 - Polskie firmy dużo mówią o jakości i cenie, ale nie znają konsumenta. Trzeba wykreować modę na dane kategorie żywności. Żyjemy w świecie, który szybko się zmienia. Zmieniają się pokolenia i tym samym rynek. „Nowi konsumenci” oczekują żywności zdrowej i wysokiej jakości, najczęściej takiej prosto od rolnika – podsumował Paweł Kocoń.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10985

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748244

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane