Eksperci na Food Show 2017: Polska żywność potrzebuje mocnej marki

www.portalspozywczy.pl 16 marca 2017 10:23

Wyczerpały się proste rezerwy wzrostu, czyli obniżanie kosztów bez utraty jakości. Coraz trudniej konkurować ceną, ale także coraz trudniej konkurować jakością. Receptą na to jest stworzenie marki – wynika z wypowiedzi panelistów debaty „Żywność – najlepsza wizytówka promocyjna Polski” podczas Food Show 2017.

- Problemem, który dotyka polski eksport żywności, jest brak wyróżnika, który powodowałby, że ta marka będzie znana na świecie – mówił Mateusz Kowalewski, prezes zarządu Hortimex Plus.

Jego zdaniem, jeśli nie będziemy pracować nad marką staniemy przed wyborem – albo cena albo protekcjonizmy. A trzeba o to zadbać, ponieważ nasz rodzimy rynek nie jest w stanie zapewnić nam takich wzrostów, jakie firmy oczekują.

Paweł Kocoń, Dyrektor Rozwoju Rynku, Agencja Rynku Rolnego dodał, że w celu budowania marki ARR zachęca firmy do wspólnych stoisk na międzynarodowych targach żywności. Promujemy brand „Poland Taste Good” – w każdym języku w jednym znaku graficznym.

 - Polskie firmy dużo mówią o jakości i cenie, ale nie znają konsumenta. Trzeba wykreować modę na dane kategorie żywności. Żyjemy w świecie, który szybko się zmienia. Zmieniają się pokolenia i tym samym rynek. „Nowi konsumenci” oczekują żywności zdrowej i wysokiej jakości, najczęściej takiej prosto od rolnika – podsumował Paweł Kocoń.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    8,41

  • Min

    6,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.