Eksperci na V ECC: To będzie trudny rok dla branży spożywczej

www.portalspozywczy.pl 14 maja 2013 10:58

Dariusz Formela, prezes PKM Duda, przyznaje, że ostatnie 24 miesiące były trudnym czasem dla spółek z branży spożywczej i jego zdaniem to nie zmieni się w najbliższym czasie, bo konsumenci oszczędzają na wszystkim, również na żywności. Podobnego zdania jest Ryszard Tomaszewski, prezes zarządu Tesco Polska. Eksperci dyskutowali na EEC 2013 w Katowicach podczas panelu pt. Rynek spożywczy. Konsolidacja, inwestycje, ekspansja zagraniczna.

- Konsument coraz częściej wybiera to, co jest tanie, a to odbija się na kondycji polskich przedsiębiorstw spożywczych. Niestety nie wydaje mi się, żeby 2013 r. przyniósł coś dobrego. Liczymy na odbicie najwcześniej dopiero w połowie 2014 r. Myślę, że ten trudny okres wyzwoli procesy konsolidacyjne - mówi Dariusz Formela, prezes PKM Duda.

Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, szacuje, że 5-10 proc. przedsiębiorstw z branży spożywczej w Polsce zniknie z rynku, część zapewne jeszcze w tym roku - To nie jest złe, bo dzięki temu słabsi gracze odpadną, a silniejsi się wzmocnią. Musimy się zastanowić jak z tej stagnacji nie przejść w fazę spadku i klęski. Myślę, że ten rok będzie rokiem stabilizacji, jednak wszyscy będą musieli liczyć koszty - twierdzi Andrzej Gantner.

Dariusz Giej, dyrektor pionu strategii i rozwoju w firmie Iglotex, twierdzi, że problemem firm spożywczych w tym roku będzie nadprodukcja żywności. - Obecnie rynek nie jest w stanie wchłonąć dużej ilości produktów, co oznacza, że producenci bęcą mieli problemy płynnościowe. Z kolei od strony konsumpcji tragedii nie widzę, mimo że popyt spada - dodaje Dariusz Giej. Jego zdaniem motorem wzrostu sprzedaży w branży spożywczej, w tym również w mrożonkach jest i będzie produkcja private label.

Jednak podczas sesji dot. rynku spożywczego w Polsce, na Europejskich Kongresie Gospodarczym w 2013 r. nie zabrakło również optymistów.
- Wydaje mi się, że ten rok będzie podobny do 2012 r. Nie jesteśmy w kryzysie ale w stagnacji - twierdzi Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych, członek zarządu Jutrzenka Colian.

Pomysłem na spadek sprzedaży w kraju jest jego zdaniem eksport. - Nasze produkty coraz bardziej liczą się zagranicą. Jeśli nie zostaną docenione w Polsce to będzie można promować je poza krajem - dodaje.

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex, twierdzi, że spowolnienie gospodarcze nie wpływa znacząco na wydatki Polaków na żywność.

Wtórował mu Dariusz Poniewierka, prezes zarządu Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych. - Przemysł spożywczy na tle całej gospodarki wypada bardzo dobrze, jest w czołówce firm, które wykazują pozytywne wskaźniki makroekonomiczne. Są tu oczywiście małe wyjątki np. w branży mięsnej - zapewnia Dariusz Poniewierka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b. prac sieci spec. HACCP 2013-05-17 05:43:43

    Oczywiście zwłaszcza duże sieci i te małe odświeżają towar,a zwłaszcza hurtownie-markety C & C

  • Marta 2013-05-14 15:05:01

    Niech rząd pozwala dalej na podwyżki opłat za gaz, prąd, ciepło, śmieci, itd. Przeciez wtedy nie starcza na zakup zywności . Ja dostalam rachunek wyrównujący za gfaz . Spodziewałam sie ok. 200zł a bylo prawie 400. Oczywiscie zapłaciłam kosztem zakupu zywności . Wyjadamy to co bylo w domu . Może nie urozmaicone to jedzenie ale przynajmniej nie będę przepłacać za odświeżane ryby w wodzie utlenionej itp. Wyjdzie to na na dobre.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.