PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Eksperci: Omnichannel to sprzedażowa konieczność

Autor: wirtualnemedia.pl 23 października 2014 10:50

Eksperci: Omnichannel to sprzedażowa konieczność

Stosowanie wielu kanałów dotarcia do klienta może znacząco zwiększyć sprzedaż, dobór mediów jest zależny od branży i produktu, a w stosowaniu omnichannel najważniejsza jest elastyczność - uważają eksperci z rynku e-commerce - czytamy w wirtualnemedia.pl

- Najważniejszym trendem w branży e-commerce nie jest sama sprzedaż wielokanałowa, ale pojawienie się tzw. superkonsumenta - zwraca uwagę Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, prezes Symcore i dyrektor zarządzająca FACT-Finder w Polsce. - W sprzedaży wielokanałowej liczy się docieranie do klientów różnymi kanałami sprzedaży, w omnichannel - to, by te kanały dawały klientowi jednakowe wrażenia, czyli tak samo dobrą i fachową obsługę. Producenci, dystrybutorzy i sieci handlowe będą na pewno do tego dążyły, ale w centrum uwagi zawsze trzeba stawiać konsumenta, który dziś sam decyduje, jak chce kupić, w którym kanale sprzedaży i na jakich warunkach. Dlatego to przede wszystkim postawa superkonsumenta wymusza na sprzedawcach wprowadzanie zmian i zapewnianie mu komfortu. Klient decyduje i będą się rozwijały te kanały sprzedaży, które klient będzie lubił najbardziej - podkreśla Skorupska.

- Omnichannel nie tyle trend, ile dostrzeżenie, że handel dzieje się wszędzie, a sztuczne pompowanie tylko kanału internetowego nie jest żadnym działaniem rozwojowym - zauważa Mariusz Wesołowski, niezależny ekspert e-commerce. - Dzisiejszy klient ma do dyspozycji technologię, korzysta z niej chętnie i to jest super, jeśli służy rozwojowi całego rynku. Ale nie można oczekiwać, że będzie się uparcie trzymał jednej tylko platformy i jednego sposobu lub metody na zrobienie zakupu. Rolą dojrzałego biznesu handlowego jest łączyć możliwości podnoszenia konwersji, a nie sztucznie je dzielić, dodając kolejne literki i dopisując do nich słowo „commerce" - mówi Wesołowski. Z kolei Wojciech Kyciak, prezes zarządu Bezokularow.pl i ekspert branży e-commerce tłumaczy, że wielokanałowość to strategia, która często jest jedynym krokiem zarówno dla sprzedawców tradycyjnych, jak i tych działających już w internecie. - Biorąc pod uwagę sytuację na rynku (duża konkurencja, walka cenowa powodująca obniżkę marż) "ucieczka" w inne kanały wydaje się być sensowną strategią - tłumaczy Kyciak. - Warto mieć przy tym na uwadze, że to działa w dwie strony - często rozpoczęcie sprzedaży w nowych kanałach to być albo nie być dla tradycyjnych detalistów. Z kolei jeśli chodzi o e-commerce to rynek ten nie rozwija się już tak dynamicznie jak jeszcze parę lat temu, przez co także internetowi detaliści szukają nowych sposobów, które mają przede wszystkim na celu zwiększyć ich przychody.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.