Eksperci: Przedstawiciele trzech branż odczują największe koszty ograniczenia handlu w niedziele

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2017 09:53

Według przedstawicieli Retail Institute, zakaz handlu w niedzielę, poza spadkiem obrotów oraz redukcją zatrudnienia, będzie miał ogromny wpływ na zarządzanie operacyjne centrami i sieciami handlowymi.

Retail Institute, RI, wspólnie z grupą ponad 100 polskich centrów handlowych, od września 2016 roku, prowadzi badania odwiedzalności centrów handlowych oraz ich obrotów w 18 kategoriach np.: moda damska, męska, mieszana, obuwie, sklepy jubilerskie, czy dla sektora usług. W świetle powracającej dyskusji na temat wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, Instytut przeanalizował udział poszczególnych dni tygodnia w wynikach odwiedzalności galerii handlowych w Polsce.

Analizy miesięczne i tygodniowe odwiedzalności centrów handlowych są tworzone z uwzględnieniem kluczowych kryteriów mających wpływ na frekwencję w centrach, tzn. ich wielkość, lokalizację oraz typ oferty, jak również, z uwzględnieniem lokalnych i regionalnych uwarunkowań.

- Instytut analizuje udział poszczególnych dni tygodnia w wynikach. Jest to możliwe tylko dlatego, że centra współpracujące z Instytutem raportują dane dzienne. Jest to szczególnie ważny parametr dla dyrektorów centrów oraz marketingu, którzy na bieżąco oceniają efektywność prowadzonych przez galerię działań marketingowych i prosprzedażowych - powiedziała Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Dziś wyniki pracy Instytutu wspierają branżę handlową w prognozowaniu zmian, które zostaną sprowokowane wprowadzeniem zapowiadanego zakazu handlu w niedzielę. - Zakaz handlu w niedzielę, poza konsekwencjami, które wielokrotnie podnosili nasi eksperci, tj. spadek obrotów oraz redukcje zatrudnienia, będzie miał ogromny wpływ na zarządzanie operacyjne centrami i sieciami handlowymi - powiedziała Anna Szmeja.

Z raportów FF ReIndex Instytutu i analizy dziennej odwiedzalności w ponad 100 centrach handlowych, na przykładzie pełnych danych z 2016 roku (51 tygodni), widać pewne trendy zachowań klientów. Sobota, niezależnie od wielkości i rodzaju centrum handlowego, jest najczęściej wybieranym przez Polaków dniem na wizytę w galerii handlowej (16-17 proc.). Z kolei piątek i niedziela są równoważne w kalendarzu odwiedzin (po 15 proc.), przy czym centra duże odwiedzane są częściej w niedzielę niż obiekty mające do 40 000 m2 powierzchni najmu.

Dla centrów małych (do 20 000 m2 powierzchni najmu) najważniejszymi dniami tygodnia są czwartek, piątek i sobota (46 proc. wszystkich odwiedzin). Centra znajdujące się na obrzeżach miast są odwiedzane przez Polaków głównie w soboty (18 proc.) i niedziele (16 proc.). Ponadto, piątek, sobota i niedziela to 46 proc. wszystkich wizyt w galeriach, których głównymi najemcami są firmy szeroko rozumiane jako modowe i usługowe. Tu niedziela stanowi aż 14 proc. wyników.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,66

  • Min

    1,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane