Eksperci: W Polsce nie ma już dyskontów

Autor: wyborcza.biz 22 sierpnia 2015 11:12

Zarówno Biedronka, jak i Lidl zerwały z wizerunkiem dyskontów, zbliżając się ze swoją ofertą do supermarketów. A ze względu na gęstość występowania blisko im do sklepu osiedlowego - czytamy w serwisie wyborcza.biz.

Czy w Polsce są jeszcze w ogóle dyskonty? Andrzej Maria Faliński z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji zrzeszającej zachodnie sieci sklepów w Polsce twierdzi, że nie ma. Jego zdaniem cechy charakterystyczne dyskontów to siermiężny wystrój, bardzo wąski asortyment, towary z niskiej półki. Dyskonty są też bardzo tanie. A Biedronka, Lidl czy Netto ani już nie wyglądają siermiężnie, ani nie są najtańsze. Bo najtańsze są hipermarkety. Najbliższa wizji tradycyjnego dyskontu w Polsce jest sieć Aldi, ale u nas jest marginalna.

Polacy prawdziwych dyskontów nie lubią. Grzegorz Łaptaś z PwC uważa, że różnice między dyskontami a supermarketami się zacierają. Dyskonty mają coraz więcej produktów i coraz mniej marek własnych, z kolei supermarkety mają coraz więcej marek własnych. Oba formaty spotkają się gdzieś pośrodku, tworząc docelowy sklep Polaków, którego jeszcze nie ma.

Co sieci handlowe zrobią teraz? W Polsce najważniejsze kategorie zakupowe to mięso/wędliny oraz świeże pieczywo. I cały czas wolimy kupować te produkty w sklepach niezależnych. Postdyskonty będą chciały to zmienić - Lidl właśnie wprowadził do sprzedaży świeżo wyciskane soki. Biedronka testuje automaty do wyciskania soku pomarańczowego przez klientów.

Więcej na wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane