Ekspert: Akcje konsumenckie jednym z głównych sposobów na zwiększanie sprzedaży marek FMCG

www.portalspozywczy.pl 20 listopada 2017 14:33

Presja konkurencyjności i chęć wzmocnienia pozycji rynkowej powoduje, że w działaniach marketingowych wśród firm sektora FMCG nie ma już ciosów „poniżej pasa”, a sięga się po rozwiązania, które przynoszą korzyść. Jednym ze sprawdzonych rozwiązań są akcje konsumenckie jak np. konkursy, programy lojalnościowe czy loterie – ocenia Sylwia Woźniak, manager ds. marketingu zintegrowanego w agencji Veneo.

Tego typu akcje wymagają większych nakładów finansowych oraz czasowych, jednak biorąc wszystkie za i przeciw, zdecydowanie gra warta jest świeczki. - Promocje tego typu są bowiem jednym z głównych i najszybszych sposobów na zwiększanie sprzedaży oraz pozycji marki na rynku – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sylwia Woźniak.

- Nasycony rynek produktów szybkozbywalnych szuka innowacyjnych rozwiązań by zdobyć klienta. Często ostatnią deską ratunku okazuje się marketing. Gdy produkty są takie same wybierzemy ten, do którego zakupu mamy większą motywację. Wartość dodana jaką jest szansa na wygraną może być takim motywatorem – dodaje.

Wartość rynku FMCG w Polsce rośnie. Z danych Gfk Polonia wynika, że w 2016 roku wyniosła 244,3 mld zł, co wobec roku 2015 (229,6 mld zł) oznacza 6,4 proc. wzrostu.  

Sylwia Woźniak podkreśla też, że ogromny potencjał wynikający ze wzrostu rynku jest też wyzwaniem, bo wraz z wzrostem wartości pojawia się więcej konkurentów z podobną ofertą. Wieloletnie doświadczenie marek FMCG wskazuje, iż wiedza na temat rynku i swoich klientów to punkt wyjściowy skutecznej strategii marketingowej, a co za tym idzie mocnego brandu.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,45

  • Śr

    4,02

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane