Ekspert: Biedronka musi poprawić tzw. shopping experience

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2018 11:13

Do zakupów w Biedronce przyciągają konsumentów przede wszystkim: atrakcyjne ceny i \wybór produktów. Natomiast odstraszają do zakupów: kolejki i bałagan - to wnioski z ostatniego raportu Market Side. - Wyniki są korzystne dla Biedronki i podkreślają jej ogromną rozpoznawalność. Potwierdzają także, że główną siłą sieci w oczach konsumentów jest korzystne postrzeganie cenowe - uważa Filipe Rosa, analityk Haintong Bank.

- Badanie odzwierciedla również pozytywną przemianę, jaką przeszła Biedronka, jeśli chodzi o asortyment. Klienci lepiej postrzegają ofertę mięs i pieczywa, ale choć ich zdaniem oferta warzyw i owoców uległa pogorszeniu  to i tak jest to trzecia kategoria, która najbardziej przyciąga klientów do Biedronki. Za bardziej negatywną uwagę wynikającą z tego badania uważamy jednak słaby odbiór tzw. shopping experience, co zapewne wiążę się z tym, że klienci bardzo często odwiedzają placówki tej sieci. Stąd kolejki, tłok w sklepach, wrażenie bałaganu i braki towarów, na które wskazali konsumenci jako na czynniki zniechęcające do zakupów. Naszym zdaniem Biedronka może zatrzeć to wrażenie otwierając więcej sklepów, tak by w ten sposób odciążyć niektóre placówki. Innym rozwiązaniem jest zatrudnienie większej liczby pracowników w sklepach, tak by proces obsługi klienta przebiegał sprawniej - wskazuje Filipe Rosa.

Przypomnijmy: w badaniu zrealizowanym przez Market Side 30 proc. ankietowanych wskazało, że w sklepach sieci Biedronka podobają im się atrakcyjne ceny, a 25 proc. – atrakcyjny asortyment i duży wybór. 11 proc. osób podoba się „wszystko, ogólnie”. Co ciekawe, promocje i okazje cenowe przyciągają tylko 10 proc. ankietowanych. Sugerowałoby to, że Biedronka z sukcesem wbudowała swój wizerunek taniej sieci, w którym znajdziemy „codziennie niskie ceny”.

Czytaj także: Raport: 10 najpopularniejszych sieci, w których robimy zakupy

Natomiast jedynie 7 proc. osób zadeklarowało, że robi zakupy w Biedronce, bo jest blisko i „po drodze”, a 6 proc. – ze względu na miłą obsługę.

Z kolei to, co najbardziej nie podoba się konsumentom w Biedronce, to kolejki. Tak wskazało 22 proc. badanych. 10 proc. ankietowanych przeszkadza w Biedronce „bałagan, brud i brzydki zapach”, a 9 proc. – mały wybór, nieatrakcyjny asortyment i braki towarów. Podobny odsetek wskazał na to, że sklepy Biedronki są ciasne i zbyt małe, a 7 proc. nie podobała się obsługa sklepu, a 6 proc. – tłok.

Na nieatrakcyjne ceny w Biedronce wskazało 3 proc. badanych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • zniechęcony klient 2018-01-27 18:29:36

    Sklep w Wągrowcu przy ul. Kasprowicza 54 - poziom higieny powinien zainteresować sanepid! Woda i płyn do mycia nie istnieją, lepiące się koszyki, brudna podłoga, śmieci na parkingu - strach w takim sklepie robić zakupy!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,00

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8511

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane