Ekspert DNB Bank Polska: Handel detaliczny to nie jest biznesowe eldorado

www.portalspozywczy.pl 9 stycznia 2017 11:22

Rok 2016 przyniósł sporo zmian w sektorze handlu detalicznego, a zapowiadane plany rządu w zakresie ingerencji w rynek handlu w postaci wprowadzenia podatku handlowego oraz zakazu handlu w niedzielę (to drugie dużo bardziej realne) będą miały wpływ na branżę w 2017 roku – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Olkowicz, Senior Relationship Manager, DNB Bank Polska S.A.

– Już dawno na rynku detalicznym nie działo się tak wiele. Rok 2016 przyniósł duże zmiany w sektorze – jednak chyba większość z nich ma niestety wymiar negatywny, zarazem dla konsumenta, jak i całej branży. Kłopoty Almy oraz Marcpolu ewidentnie wskazują, że branża to nie jest biznesowe eldorado, a założenie, że klienci zawsze przyjdą, jest błędne – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Olkowicz, Senior Relationship Manager, DNB Bank Polska S.A.

Dodaje, że sieci spożywcze to nie jedyne przykłady, po których widać, że rynek w Polsce jest bardzo konkurencyjny i wymagający. W 2016 roku oraz odrobinę wcześniej z Polską pożegnały się m.in. takie marki, jak Mothercare, American Eagle Outfitters, Jackpot, Cottonfield, GAP czy też Marks&Spencer.

– W innych podsektorach także widać „ruch” – sprzedaż Lukoila Austriakom czy też postępowania sanacyjne takich Spółek jak: ACTION S.A. oraz INTRA, gdzie ta druga na ostatniej prostej nie stała się częścią Grupy NEUCA – mówi ekspert.

Tłumaczy, że dodatkowo, zapowiadane plany rządu w zakresie ingerencji w rynek handlu w postaci wprowadzenia podatku handlowego oraz zakazu handlu w niedzielę (to drugie dużo bardziej realne) będzie miało wpływ na branżę – zapewne w krótkim terminie bardziej jaskrawy (np. zwolnienia wielu pracowników, zarówno ze sfery handlu, ale także ogólnie rozumianych usług, które są niezbędne dziś do „handlowania” – np. transport, wywóz śmieci, ochrona), ale w długim okresie przyniesie zapewne również efekt inflacyjny.

Jak zmieniały się trendy konsumenckie w 2016? – Mocno zauważalna jest rosnąca świadomość konsumentów przy wyborze produktów oraz tzw. lokalny patriotyzm. Coraz częściej cena nie jest najważniejsza, ale jakość i to, od kogo kupujemy – mówi Paweł Olkowicz.

– Mając na myśli utrzymujące się trendy konsumenckie nie można nie wspomnieć o szybko rosnącym wpływie nowoczesnych technologii na styl naszych zakupów – dziś skanując smartfonem kod kreskowy produktu możemy zobaczyć, jaki jest w nim procent „polskości” i czy producent i dystrybutor odprowadzają podatek w Polsce – tłumaczy ekspert.

Całość: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Tom 2017-01-09 15:15:18

    Jakie zwolnienie ludzi przez niepracujące niedziele? Brednie pisane pod centra handlowe. W handlu od dawna jest problem z brakiem dobrego personelu. Ludzie wartościowi od razu znajda prace. Darmozjady i obiboki ja stracą... ale to chyba dobrze?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,18

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane