PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Ekspert: Filtr Google na porównywarki cen uderza też w klientów

Autor: dlahandlu.pl 5 lutego 2012 13:32

Ekspert: Filtr Google na porównywarki cen uderza też w klientów

30 stycznia 2012 roku z wysokich pozycji wyników wyszukiwania Google zniknęło kilkadziesiąt polskich serwisów. Na dotychczasowych miejscach nie wyświetlają się m.in. strony najpopularniejszych porównywarek cen. Co oznacza decyzja Google dla polskiego rynku e-commerce?

Na rynku handlu elektronicznego, na którym działa kilkanaście tysięcy sklepów internetowych, szybkie znalezienie najlepszej oferty bez
skorzystania z serwisu jakim jest porównywarka, jest po prostu niemożliwe. Bez porównywarki proces ten przebiegałby bardzo problematycznie. Klient musiałby najpierw wyszukać sklepy branżowe, sprawdzić dostępność interesującego go towaru w każdym z nich, na końcu porównać oferty i dokonać zakupu. Dzięki porównywarkom, może to zrobić szybko i w jednym miejscu, majac do dyspozycji opisy, dane techniczne i zdjęcia produktów, a także opinie, informacje o sklepach czy propozycje podobnych produktów. Cena jest tylko jednym z parametrów wyboru.

Filtr nałożony przez Google na porównywarki ma bezpośrednie przełożenie na działalność sklepów internetowych, do których klienci w dużej części trafiali z porównywarek. Szczególnie małe sklepy, nie mające siły przebicia w Google, odczuwają skutki decyzji wyszukiwarki. Z punktu widzenia wielu sklepów lepiej, by w wynikach Google widoczna była porównywarka, niż kilka największych sklepów, dzięki czemu można liczyć na większą dywersyfikację rynku, a nie oligopol największych graczy. - Decyzja Google dotknęła trzy podmioty handlu internetowego w Polsce:
klientów, sprzedawców oraz porównywarki. Wszystkim pozostaje teraz cierpliwie czekać na ruch najpopularniejszej wyszukiwarki o zdjęciu tymczasowo nałożonych filtrów - mówi Tomasz Maj, e-commerce director w Grupie Nokaut SA.

Najnowsze badania OBOP pokazują, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy z porównywarek korzystało 37 proc. internautów, czyli ponad dwa razy więcej niż z serwisów zakupów grupowych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2012-02-06 16:28:14

    A mnie udało się kupić wiele rzeczy dużo taniej dzięki porównywarkom, np. deska do prasowania

    LEIFHEIT Airboard M Plus 72521 Cena od 271,00 zł



    w 52 sklepach

    Cena od 271,00 do 455,00 zł.

    Na szczęście ceneo działa

  • kar 2012-02-06 14:21:43

    W klientów to uderza masowa dezinformacja jaką sieją porównywarki. Nigdy nie udało mi się tam znaleźć prawdziwej ceny produktu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,25

  • Min

    0,88

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7631

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 706264

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane