PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Ekspert FMCG o opłacalności rebrandingu przejmowanych sieci

Autor: www.dlahandlu.pl 12 listopada 2014 09:44

Ekspert FMCG o opłacalności rebrandingu przejmowanych sieci

Trudno mówić o lojalności klientów wobec konkretnych brandów sieciowych w okresie napiętych budżetów domowych. Dla konsumenta cena i bliskość lokalizacji w dalszym ciągu jest głównym wyznacznikiem miejsca robienia zakupów. Kupujący o wystarczającym zasobie czasu, chętnie korzystają z promocji nawet jeżeli sklep położony jest nieco dalej od ich miejsca zamieszkania. Nie postrzegam tego jako lojalności wobec konkretnego brandu to raczej nowy obszar lojalności wobec niskich cen, lub kupiona poprzez wysokie nakłady reklamowe, ,,lojalność’’ wobec generowanego wizerunku (Lidl, Biedronka) - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Andrzej Wojciechowicz, doradca FMCG Business Consulting.

Już od dawna mówi się, że polski klient jest wyjątkowo nielojalny - może być lojalny wobec promocji - a nie wobec marki. Przykład Carrefoura, który rok temu przejął olsztyńską sieć Rast i pozostawił szyld jest wobec tego bardzo interesujący. 

- Innym zagadnieniem jest rebranding zakupionych sieci. Jest to zawsze przedmiotem głębokiej analizy marketingowej i finansowej. Zmiana szyldu kosztuje, i to nie mało. Poza kosztami czysto technicznymi musimy się liczyć z dodatkowymi kosztami marketingowymi włączenia nowej nazwy na nowy dla niej rynek. Ponadto cena zakupu sieci zazwyczaj zawiera również pozycję określającą wartość brandu. Jego zmiana wiąże się z koniecznością wykreślenia jej z zapisów księgowych. Przed lub zaraz po zakupie sieci, przeprowadza się badanie rynkowe na temat postrzegania nazwy już istniejącej i planowanej do wprowadzenia. Porównawcze rezultaty badania analizuje się metodą porównawczą a uzyskane wnioski pozwalają podjąć właściwą decyzję. Zdarza się również że o zmianie przesądzają regulacje korporacyjne (np. Auchan – Real) lub pragmatyczne czynniki operacyjne. Brak zmiany szyldu to konieczność prowadzenia oddzielnych, lokalnych kampanii reklamowych dla zachowanego logo. Ale przy odpowiednio dużym potencjale sieci lokalnej, to ma głębokie uzasadnienie w myśl reguły "Myśl globalnie lecz działaj lokalnie!". Osobiście jestem zwolennikiem kontynuacji operacji handlowej pod dotychczasowym szyldem o odpowiednim potencjale sprzedażowym i wizerunkowym, jeżeli jest on dobrze postrzegany a nowa organizacja handlowa pozwala na polepszenie wizerunku w obszarze cen, asortymentu, serwisu etc. Na koniec podkreślmy jeszcze raz że ta trudna decyzja zawsze musi być poprzedzona dogłębną analiza marketingową i finansową. Nie wycinajmy pochopnie ,,lasu’’, bo nowy rośnie długo, wymaga dużych nakładów finansowych i pracy - wyjaśnia nasz rozmówca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,19

  • Min

    9,75

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane